FANDOM

"אני לא מצליח! אני לא מצליח! אני לא מצליח!"
"אני אצליח! אני אצליח! אני אצליח!"
— גורדון ואדוארד

אדוארד וגורדון (בגרסת הופ!: אדי וגורדון, בבריטניה: Edward and Gordon ובארצות הברית: Edward Helps Out, מילולית: "אדוארד עוזר") הוא הפרק השני של העונה הראשונה.

עלילה

אדוארד הוא קטר ישן בצבע כחול. הוא הרגיש עצוב מאחר שכבר מזמן לא יצא מכותלי המחסן. הקטרים האחרים שגרו עם אדוארד במחסן אומרים לו שהנהג לא יבחר בו, דבר המדכא את אדוארד אף יותר. בוקר אחד רואים הנהג והמסיק שהוא עצוב, ובוחרים בו מבין שאר הקטרים. אדוארד מבלה יום נפלא שבו הוא מוביל קרונות נוסעים. קרונותיו של אדוארד ואנשי צוותו מתרשמים ממנו עד מאוד. באותו הערב, הוא חוזר למחסן ונרדם באופן מיידי.

למחרת בבוקר מתרברב גורדון בפני אדוארד. הוא מבקש מהקטר הישן לצפות בו דוהר על פניו עם רכבת האקספרס אחר הצהריים. אדוארד מתעלם ממנו ונוסע להעתיק קרונות משא במגרש. אדוארד אוהב עיתוק; הוא דוחף את הקרונות בחוזקה, ואלה צורחים בבעתה.

אדוארד עובד קשה מאוד במשך כל היום. אותו אחר הצהריים הוא עוצר במסילה צדדית למנוחה. הוא שמע זה עתה את שריקתו (צפירתו) של גורדון. אלא שבמקום קרונות נוסעים, קטר האקספרס גורר אחריו שורה של קרונות משא מטונפים. גורדון גונח בעודו מושך את רכבת המשא באיטיות. עד מהרה, הוא התחיל לעלות במעלה גבעה ועצר בחצי הדרך. אדוארד מקבל קריאה על מנת להגיע לגורדון ולעזור לו. הקטר הגדול והכחול לא חושב שאדוארד הקטן והזקן מסוגל לעשות זאת, אבל אדוארד דוחף בין כך ובין כך. במעלה הגבעה מטפסת הרכבת, בעוד גורדון ממשיך לומר "אני לא מצליח, אני לא מצליח." אך למרבה ההפתעה של גורדון, הם אכן מגיעים לפסגת הגבעה. גורדון דוהר למטה במהירות תוך שהוא מריע לעצמו, ומשאיר את אדוארד מאחוריו. אדוארד נכנס באיטיות למסילה צדדית בתחנת מרון, שם הנהג והמסיק שלו מבטיחים להעניק לו שכבת צבע חדשה.

דמויות

מקומות

טריוויה

  • פרק זה מבוסס על הסיפורים "יום הכיף של אדוארד" ו"אדוארד וגורדון" מהספר "שלושת קטרי הרכבת", מספרי "סדרת הרכבות".
  • הקריינות של ג'ורג' קרלין לפרק זה מעולם לא שודרה במסגרת "תחנת זמן נוצץ". היא הופיעה לראשונה בגרסת ג'ורג' קרלין של הקלטת "תומס מרומה וסיפורים אחרים" משנת 1995.
  • כמה קטעים מפרק זה שוחזרו בהנפשה ממוחשבת עבור הספיישל "ההרפתקה מתחילה".

שגיאות

  • הקריין אומר ש"כל הקטרים היו גדולים מאדוארד", אבל תומס קטן ממנו וג'יימס זהה בגודלו לאדוארד. טעות זו נגרמה בשל שינוי סדר הסיפורים מ"סדרת הרכבות" עבור סדרת הטלוויזיה - תומס אינו אמור להופיע עד לאחר "אדוארד וגורדון" וג'יימס אמור להופיע רק החל מ"תומס ורכבת החילוץ", וכך נוכחותם יוצרת שגיאת המשכיות.
  • ברכבת הבוקר של אדוארד עם קרונות הנוסעים, הקרון האחורי הפוך מאחר שהקרונות היו צבועים על צד אחד בלבד.
  • כשאדוארד אומר "אני אצא לעבוד גם מחר" משתחרר קיטור מתוך מסילה צדדית פנויה ברקע.
  • במסילה הצדדית שבה הקיטור משתחרר, המסילות נגמרות בתחתית המסך.
  • צל המצלמה נראה כשאדוארד יוצא מהמחסן כדי להעתיק קרונות.
  • ציוד האולפנים נראה בפינה השמאלית העליונה כשנהגו של אדוארד מדבר עם גורדון.
  • כשאדוארד נצמד אל גורדון ממאחור מתנגן הצליל בטרם עת. כמו כן מתחלף קרון הבילום של גורדון, והקרון הפתוח ריק.
  • האדמה שוקעת קמעה כשגורדון אומר "עשיתי את זה!", וכך גם עם אדוארד.
  • בגרסאות האמריקאיות של הקריינות, כשאדוארד מגיע לתחנה אומר הקריין שאדוארד היה שמח מכיוון שהיה כה רב תועלת, אך הוא נראה עצוב מאוד.
  • כשאדוארד מגיע למגדל המים, הוא עוטה את פניו העצובים של ג'יימס, וכך גם צורת אפו משתנה.
  • כשהקריין אומר "גורדון היה מאוד מרוגז" נראית ליד גורדון צמחייה במקום מגרש העיתוק והמחסן.
  • בגרסה המשוחזרת, כשגורדון אומר "מה פתאום אני סוחב קרונות מטען? [1]", הוא אינו מוביל קרונות משא.
  • הנרי אינו נמצא ליד תומס בתקריב על גורדון במחסן טידמת'.
  • בתחילת הפרק נראית מצלמה בפינה הימנית העליונה.
  • כשאדוארד מוביל את קרונות הנוסעים נראה לזמן מה הצד החוּם שלהם.
  • בסצנת הלילה הראשונה נמצא הנרי במבנהו החדש.

גלריה

הערות שוליים

  1. במקור אומר גורדון "הבושה בכך!" (The shame of it)