אם התכוונתם למשמעות אחרת, ראו אליזבת (פירושונים).

אליזבת השנייה (באנגלית: Elizabeth II; נולדה בשם אליזבת אלכסנדרה מרי וינדזור, Elizabeth Alexandra Mary Windsor) היא מלכת הממלכה המאוחדת וראש חבר העמים הבריטי מאז 1952.

ביוגרפיה בדיונית

ב"סדרת הרכבות"

אליזבת השנייה פגשה את סר טופְּהם הַאט לראשונה ב-1952 כשחתנו של סר טופְּהם, המושל הנרי רגאבי (Regaby), הציג אותו בפניה. אליזבת השנייה הגיעה לראשונה לפגוש את תושבי סודור לאחר הכתרתה. גורדון קיבל את הכבוד להוביל את הרכבת שלה ותומס ליקט את הקרונות בעבורה, בזמן שאדוארד פינה את המסילה לקראתה. סר טופְּהם הַאט קיבל את פְּני המלכה בטידמת' ובירך אותה, והיא בישרה למפקח שנסיעתה הייתה נהדרת, וכי היא רצתה לפגוש את הקטרים. למחרת חזרה ליבשת לאחר שפנתה אישית אל הקטרים שהכינו את הרכבת המלכותית.

בשנת 1995 הגיע בנה נסיך ויילס לביקור באי סודור. הוא בישר לקטרים שהמלכה סיפרה לו הכל אודותיהם והסכים איתה שהקטרים הביאו כבוד רב למפקח השמן. בשנת 2011 ביקר בשנית והצהיר שהוריו הקריאו לו סיפורים על סודור בילדותו.

ב"תומס הקטר וחברים"

כשאמילי שאלה את גורדון אלו משלוחים מיוחדים הוא הוביל הזכיר גורדון את הפעם שהוביל את הרכבת המלכותית שבה נסעה אליזבת השנייה.

פעם כשכמעט סיים טיול חובק עולם נדרש תומס לאסוף את אליזבת השנייה בלונדון; אלא שהוא לא הבין זאת כשהיא עלתה לרכבתו מרוב הלם מכל שאר הנוסעים החשובים למראה.

בשנת 2016 הזמינה המלכה את סר טופְּהם ואת גברת הַאט לחגיגות יום הולדתה ה-90 בלונדון. סר טופְּהם בחר לנסוע עם תומס ועם אנני, ותומס התרגש מאוד לפגוש שוב את המלכה. כשמשלחת סודור הגיעה לחגיגות בווסטמינסטר הודתה המלכה בפני סר טופְּהם על ניהול חברת הרכבת המשובחת.

טריוויה

  • הכומר ו. אודרי שלח ספרים מ"סדרת הרכבות" למשפחת המלוכה הבריטית בשנת 1950, בעבור הנסיך צ'ארלס והנסיכה אן בצעירותם. עובדה זו אוזכרה בספר האחרון, "תומס וחבריו".
  • אליזבת השנייה הופיעה כאזכור להכתרתה, שהתקיימה ב-2 ביוני בשנת ההוצאה לאור של הספר.
  • חלק מעלילת הפרק "גורדון והשדון" מהעונה החמישית התבסס על אירוע שאירע למלכה בעת שדייוויד מיידמנט היה מנהל התפעול הבכיר במחוז לונדון והמידלנדס של "בריטיש ריילווייז": פעם כשמיידמנט היה אחראי על הרכבת המלכותית ניתזו מי האמבטיה של המלכה על תקרתו של אחד הקרונות.
  • ראשה וגופה של בובתה המצולמת מוחזרו מספר פעמים בעונות שאחרי:
  • אליזבת השנייה היא הדמות הראשונה שדובבה על ידי שרון מילר.

גלריה