FANDOM

ערך זה עוסק בפרק. ייתכן שהתכוונתם לאוטובוס או לספר בסדרת "ספריית סיפורי תומס שלי".

"תראו את בולג'י!
הוא רמאי אדום ונבזה!"
"יה! בוּז! סנובים!"
— אוליבר ובולג'י (תרגום חופשי)

בולג'י (באנגלית: Bulgy) הוא הפרק העשרים ושלושה של העונה השלישית.

עלילה

האי סודור חוגג חופשה מיוחדת ונופשים רבים נוסעים בשלוחה של דאק. בֶּרטי והקטרים עסוקים מאוד בהסעת הנוסעים ליעדיהם ובחזרה. יום אחד ממתין דאק בתחנת טידמת', ולפתע הוא מבחין בְּאוטובוס קומתיים גדול שנראֶה לא ידידותי. האוטובוס רוטן למראֶה הנוסעים השמחים העולים לרכבתו של דאק ומצהיר שלא היה מביא אותם אילו ידע שהם עמדו לנסוע ברכבות. האוטובוס אומר לדאק בעזות מצח שיום אחד יעקרו מסילות הרכבת וכולן יוחלפו בכבישים. דאק מזועזע למשמע הדבר; בֶּרטי בחיים לא היה מסגיר טענות כאלו.

בהולטרו פוגש דאק את אוליבר ומספר לו על האוטובוס. אוליבר מסביר שהוא קורא לַאוטובוס "בולג'י" ומתעלם מאיומיו בְּגיחוך. אלא שאותו אחר הצהריים, אוליבר רציני בהרבה מאחר שאוטובוס חסר נימוס אחר הגיע ומסיע את נוסעיו של בולג'י כדי שבולג'י עצמו יוכל להסיע את נוסעיו של דאק לַתחנה הגדולה. דאק מתעקש שהמסלול מהיר יותר ברכבת, אבל אוליבר מסביר שבולג'י ככל הנראה מכיר קיצור דרך.

מאוחר יותר מתכונן דאק לבהלת הנוסעים של אחר הצהריים אבל מופתע לגלות שאין לו נוסעים. אחר כך מבחין אוליבר שבולג'י העלה את הנוסעים וכי על צידו שלט המצהיר שהוא "Railway Bus" ("אוטובוס מחליף מטעם הרכבת"). בולג'י עוזב ודאק יוצא בעקבותיו במהירות. זמן מה לאחר מכן הוא נעצר בהגיעו לְגשר שעליו המסילה חוצה כביש צר, ומתברר לו שבולג'י נתקע מתחת לַגשר. הנוסעים מסבירים שהם נפלו קורבן לְהונאה וכי בולג'י רצה לשכנע אותם שרכבות היו מיותרות. דאק וצוותו מסכימים שהעזרה לַנוסעים חשובה יותר מסכנת הגשר שניזוק וחוצים אותו בזהירות. בולג'י מתחנן שדאק יעצור מתוך חשש שהגשר יקרוס עליו, אבל הגשר לא קורס ודאק מצהיר שהדבר הגיע לו כעונש על שקריו.

עד מהרה חוזר דאק לַתחנה הגדולה וכל נוסעיו מספיקים לעלות לַרכבות. בסופו של דבר, הגשר מתוקן אך התנהגותו של בולג'י אינה משתנה, עד שלבסוף הוא מוסר משירות. בולג'י הוסב לְלול תרנגולות והוא שוכן בשדה שליד הגשר, והתרנגולות שנכנסות אליו מתעלמות מכל השקרים שהוא מפיץ.

דמויות

מקומות

טריוויה

  • פרק זה מבוסס על הסיפור בעל אותו השם מהספר "אוליבר הקטר המערבי", מספרי "סדרת הרכבות".
  • אף שפרק זה שודר והופק לפני הפרק "טוד עומד מהצד", מאורעות פרק זה מתרחשים אחריו.
  • לא ברור מה בדיוק החופשה הנחגגת בתחילת הפרק. על כרזה הנראית בְּאחד הצילומים אף מתנוסס הכיתוב "Special Holiday" ("חופשה מיוחדת").
  • בדיבוב היווני נשמטה סצנת הפתיחה.
  • בארצות הברית שודר פרק זה לפני הפרק "בריחה", ובכך הציבור האמריקאי לא היה מכיר את אוליבר.
  • בְּפרק זה הופיע הולטרו בסדרת הטלוויזיה בַּפעם הראשונה והיחידה.
  • בְּפרק זה הופיע רובע טידמת' בסדרת הטלוויזיה בַּפעם האחרונה עד כה.

שגיאות

  • בתחילת הפרק נראה דאק כשהוא חוצה גשר רכבת. מאוחר יותר בַּפרק נראה בולג'י כשהוא חוצה את אותו הגשר.
  • בְּמשך פרק זה, לאוליבר יש את צליל השריקה (צפירה) של אדוארד.
  • בְּמשך פרק זה, גגות הקרונות של אוליבר פגומים.
  • כשדאק פוגש לראשונה את בולג'י, שלט ה-ANTI-RAILWAY שלו נמצא בצידו הימני, ושלט ה-RAILWAY BUS בצידו השמאלי. אבל כשבולג'י גּוזֵל את נוסעיו של דאק, השלטים מתחלפים.
  • אוליבר אומר לדאק שהוא רק מכנה את האוטובוס "בולג'י", אבל כשדאק ובולג'י מדברים בתחנת טידמת' נראה בבירור השם "בולג'י" על צידו השמאלי של האוטובוס.
  • גברת הַאט מופיעה בְּעיצובה מהעונה הראשונה.
  • הקריין אומר שדאק מסיע את נוסעיו "לַתחנה הגדולה", התייחסות מפורשת לנאפפורד, אלא שבַּסוף הוא מחזיר אותם לטידמת'.
  • כשהנוסעים מתלוננים שבולג'י משקר, שניים מהנוסעים (האיכר טרוטר וג'רמיה ג'ובלינג) מחייכים.
  • שמו האנגלי של בולג'י משמש עבור שם הפרק בגרמנית, אף שבולג'י עצמו נקרא בדיבוב הגרמני "Pfau" ("טווס").

גלריה