"עוד פעם איתו! 'עשו זאת נכון' סביב השעון."
— ביל (תרגום חופשי)

ביל, בן ופרגוס (באנגלית: Bill, Ben and Fergus) הוא הפרק השלישי של העונה השביעית.

עלילה

פרגוס, לוקומוביל קטן על מסילות, נשלח לעבוד בַּמחצבה בעבור משימה חשובה. תומס מזהיר אותו בִּדבר ביל ובן, אך פרגוס אומר לו שהוא לא יתן לַתאומים להטרידו.

בהגיעו של פרגוס אומרת לו מייביס שיש אי-סדר עם הקרונות, אך פרגוס מבטיח לטפל בהם. אלא שבִּיל ובן שופעים תעלולים ומחליטים להשתעשע מעט. ביל דוחף את קרונותיו בְּעוצמה רבה, ובכך חלק ממִטעָנו נופל על המסילה. פרגוס מצווה עליו בְּכעס לעשות זאת נכון, אך ביל מעוצבן ומבקש ממנו שלא להתערב. מאוחר יותר דוחף בן את קרונותיו על פני מסוט, על מנת למנוע מפרגוס לצאת מן המסילה הצדדית. פרגוס דורש מבן להזיזם, אך בן רק מעלה חיוך זדוני.

הפועלים מבצעים פיצוץ סלעים, ועל כן מבקש פרגוס מהתאומים להמתין לְאות ההרגעה. אלא שהם החלו למאוס בִּפקודותיו, והם מבקשים ממנו שלא לדחוף את ארובתו לַמחצבה. אחר כך הם יוצאים על מנת לאסוף מגרסת חצץ מהנמל, ובכך מאפשרים לפרגוס לשהות בְּשקט ובשלווה עם מייביס.

התאומים עדיין רוטנים על פרגוס בַּנמל. הם מחליטים שבַּפעם הבאה שהוא יפקוד עליהם "לעשות נכון", הם "יעשו לא נכון" בְּכוונה. ביל ובן אוספים את מגרסת החצץ וחוזרים לַמחצבה.

בהגיעם מזהיר אותם פרגוס שצלע המצוק אינו בטוח, ומבקש מהם שלא להתקרב אליו. אך ביל ובן מתעלמים ממנו ודוחפים את מגרסת החצץ לאורך המצוק, ובכך גורמים לְמפולת סלעים. פרגוס מסתער קדימה ודוחף את התאומים מפני הסכנה. נהגו קופץ לְחוף מבטחים, אך פרגוס נקבר מתחת לַמפולת. כולם עובדים קשה על מנת לחלצו, אך ביל ובן עובדים קשה מכולם.

לאחר שחרורו של פרגוס מתנצלים ביל ובן הנבוכים על השתובבותם. פרגוס מקבל את התנצלותם, וכל שלושתם מסכימים לפעול נכון בְּצוותא.

דמויות

מקומות

טריוויה

  • שמו הזמני של הפרק היה בפשטות "Bill and Ben" ("ביל ובן").
  • על פי סדר ההפקה, פרק זה הוא החמישה עשר של העונה השביעית.
  • בְּמהלך הסצנה שבה ביל ובן מסייעים לחלץ את פרגוס, חלק מן הקטעים מואצים. בְּשידורי הפרק בְּרשת PBS, אותם קטעים מואצים אף יותר.
  • על פי ראיון עם כריס לויד לְאתר המעריצים "האי סודור" ניזוק הדגם של פרגוס בְּמהלך צילומי המפולת. הדגם עדיין יכול היה לנוע, אבל מנוע גלגל התנופה חדל מלתפקד. זו סיבה אפשרית לכך שפרגוס הושמט מן הסדרה לאחר העונה השביעית.
  • הופעתו של ארתור לפני פרק הבכורה שלו מעידה על כך שפרק זה מתרחש לאחר "העבר ללא הדופי".
  • זו הפעם היחידה שבִּיל, בן ומייביס דיברו בָּעונה השביעית.

שגיאות

  • ביל ובן נראים זה לצד זה כשהם נמצאים בַּנמל, אך כשהם דוחפים את מגרסת החצץ נמצאים שניהם לפתע על אותה מסילה.
  • המפולת אירעה בְּסמוך לְצלע מצוק, בו נגמרה המסילה. לא נראֶה מסוט בַּצילום האווירי על האזור, ועל כן אין זה אפשרי שבִּיל ובן הצליחו להגיע אל מאחורי פרגוס כשהוא דחף אותם קדימה.
  • מייביס משמיעה את צפירתה של דייזי מהעונה השנייה.
  • בן משמיע את צפירתו של ביל כשהוא חוסם את המסילה.

גלריה