FANDOM

"אם לא תתנהג יפה, אני אסיר את הצבע האדום ממך, ואורה לצבוע אותך בכחול!"
— המפקח השמן

ג'יימס וקרונות הנוסעים או ג'יימס והקרונות (בבריטניה: James and the Coaches ובארצות הברית: James Learns a Lesson, מילולית: "ג'יימס לומד לקח") הוא הפרק השמיני של העונה הראשונה.

עלילה

ג'יימס מתרגל לחייו החדשים בצורה נהדרת. המפקח השמן מסביר לג'יימס שהוא קטר המיועד להובלת שני סוגי הקרונות ביעילות, אבל הוא חייב ללמוד מטעויותיו. ג'יימס, שהיה מעורב בתאונה עם קרונות משא ביום הראשון לעבודתו, יודע בדיוק למה המפקח השמן מתכוון.

משימתו הראשונה של ג'יימס להיום היא הובלת רכבת נוסעים יחד עם אדוארד, המזהיר אותו שקרונות נוסעים אינם אוהבים להתנגש זה בזה. אנשים עולים על הרציף כדי להתפעל מג'יימס, שמיד מתחיל להתפאר ולשחרר קיטור ללא התרעה, ובכך הוא מרטיב את כובעו החדש של המפקח השמן. שעת היציאה של הרכבת מגיעה וג'יימס מנסה לצאת כמה שיותר מהר, למורת רוחם של אדוארד ושל הקרונות. הדבר גורם לבעיות בתחנה הראשונה כשג'יימס מפספס את הרציף בשני קרונות, ובכך מאלץ אותם לנסוע לאחור כדי לאפשר לנוסעים לרדת. עם זאת, כך משתמע, אף אחד לא יודע ממה שקרה למפקח השמן, למזלו של ג'יימס.

עד מהרה עוצרים ג'יימס ואדוארד באחת התחנות בשלוחה החדשה של תומס, שם הוא מסביר פנים לג'יימס לפני עזיבתו. אחר כך עוברת הרכבת ליד השדה שבו אירעה תאונתו של ג'יימס. לבסוף מסתיימת הנסיעה, ולאחר הורדת הנוסעים חוזרים ג'יימס ואדוארד הביתה שעה שג'יימס עדיין תוהה מה יהיה למפקח השמן לומר על כובעו החדש שנהרס.

בבוקר למחרת מבקר המפקח השמן את ג'יימס במחסן, נוזף בו בחומרה ומזהיר אותו שבמידה וכל דבר נוסף יקרה יענש ג'יימס בכך שצביעתו תשונה לכחול. ג'יימס אינו אוהב את הרעיון כלל וכלל.

עם זאת, במקום לרסן את ג'יימס מצליח הדבר רק להעלות את חמתו, ואותו היום מאוחר יותר הוא דוחף את קרונותיו בחוזקה שעה שהוא מתלונן על הצורך ללקט אותם. כדי להחמיר את המצב, אף נוסע לא מעז להתקרב אליו, דבר המרגיז את ג'יימס אף יותר.

ג'יימס מוביל את הקרונות באלימות רבה ומנסה לנסוע כמה שיותר מהר. בסופו של דבר מאלצים הקרונות את ג'יימס לעצור. נהגו מסביר כי ההתעללות של ג'יימס בקרונות גרמה לדליפה בצינור הבלימה של אחד מהם. אנשי הצוות בודקים את הנזק, והמלצתו היחידה של הכרטיסן היא לסתום את הדליפה באמצעות עיתון ושרוך מגף מעור. אלא שלאף אחד מאנשי הצוות אין שרוך מגף מעור. הם מבקשים מהנוסעים, והכרטיסן מוצא איש עם שרוך מגף מעור, שבתחילה מסרב לוותר עליו. הכרטיסן מסביר כי ללא שרוך המגף לא תוכל הרכבת להמשיך בנסיעה. הנוסעים האחרים מתרגזים על האיש וכן על הנהלת הרכבת. תחת הלחץ נותן האיש את שרוך המגף והנזק מטופל באופן זמני, דבר המאפשר לג'יימס להשלים את הנסיעה.

ג'יימס ממשיך בדרכו עם הקרונות בידיעה שהוא הולך להסתבך קשות עם המפקח השמן.

דמויות

מקומות

טריוויה

  • פרק זה מבוסס על הסיפורים "ג'יימס וכובע הצילינדר" ו"ג'יימס ושרוך המגף" מהספר "ג'יימס הקטר האדום", מספרי "סדרת הרכבות".
  • נעשה שימוש בקטע ארכיון מהפרק "תומס ורכבת החילוץ" בתור פלאשבק. בנוסף מאוזכרים מאורעות הפרק.
  • שני הקרונות בקצה הרכבת של ג'יימס הם למעשה אנני וקלרבל.

שגיאות

  • מאורעות הפרק הקודם מוזכרים כאילו התרחשו ביום הראשון של ג'יימס. עם זאת הופיע ג'יימס בכל הפרקים שקדמו לפרק הנ"ל.
  • קלרבל פונה לכיוון הלא נכון בצאתו של תומס מהתחנה.
  • כשג'יימס מכין את קרונותיו נמצא קרון הבלימה במרכז הרכבת.
  • בהתחלה, אחד מאנשי הצוות של ג'יימס הוא בלונדיני, אך כשהם תוהים כיצד לתקן את הדליפה, לשלושתם יש שיער כהה.
  • כשהרכבת עוברת על יד ג'יימס ואדוארד, קרון בילום נמצא במרכזה.
  • כשג'יימס ואדוארד חורגים מהרציף, הם נמצאים בדראיו, שנמצא בקו השלוחה של תומס.
  • כשג'יימס ואדוארד חולפים על פני השדה שבו ג'יימס התרסק, הקריין אומר שהגדר תוקנה, אבל מעולם לא הייתה שם גדר.
  • בתקריבים של אנני כשהיא מחוברת לרכבת של ג'יימס, היא פונה אחורנית על אף שהיא פונה קדימה במהלך שארית המסע.
  • ניתן לראות את ג'יימס ואת אדוארד יורדים במורד גבעת גורדון. אולם, בנוסף לכך, ניתן לראות אותם נוסעים בין דראיו לאלזברידג', בעוד שגבעת גורדון נמצאת בין ולסוורת' ומרון, ואין מסילות המחברות את שני הנתיבים זה אל זה.

גלריה