גרייט ווטרטון או ווטרטון הגדולה (באנגלית: Great Waterton) היא עיירה עתיקה השוכנת בלב היערות צפונית לרכבת סקארלווי. גרייט ווטרטון הייתה בעבר העיר הראשית ומרכז התחבורה המסילתית הראשי של סודור וננטשה. עם זאת, תומס גילה את העיירה מחדש, והיא שופצה והוחזרה לקדמותה. תחנת הרכבת מתחברת אל הרכבת הצפון-מערבית דרך השלוחה של סְטֶפּני ושלוחה של הקו הראשי.

היסטוריה

שמה של גרייט ווטרטון נובע ממפעל המים שסיפק מים לכל הערים בסודור. כשקטרי הקיטור הראשונים הגיעו לעבוד בסודור, הם שכנו בגרייט ווטרטון. את העיירה שירתה הרכבת הקלה בסודור, שסיפקה את הפחם ואת המים לעיירה ולמפעל המים. לאורך הזמן נסגרו מפעל המים והרכבת הקלה, והתושבים החלו לעבור לערים האחרות באי.

גרייט ווטרטון נותרה נטושה ונשכחה מליבם של אזרחי סודור, עד שתומס גילה את העיירה כשניסה למצוא קיצור דרך אל המזח. לרגל "יום סודור" החליט סר טופְּהם הַאט לדאוג לשיקומה של העיירה. כל קטרי סודור וחברת הבנייה סייעו בבניית העיירה, ובמועד "יום סודור" שוחזרה העיירה והיא נפתחה מחדש לציבור. כמו כן, חברת הרכבת הקלה חזרה לעסק.

בעיירה מוצג לראווה גלגל מים, שהובא על ידי אדוארד. חברת הבנייה של סודור הקימה גם במת תזמורת מאחורי העיירה.

מקומות

  • תחנת גרייט ווטרטון, תחנת הרכבת הראשית של העיירה. לתחנה שני רציפים (האחד קצר מהשני), גשר הולכי רגל ירוק ומבנה תחנה קטן.
  • מחסן הקטרים גרייט ווטרטון, המחסן שבו אוחסנו הקטרים הראשונים שהגיעו לסודור. המחסן שוחזר עבור תומס, ששהה בעיירה במהלך בנייתה מחדש.
  • מפעל המים, המספק מים עבור העיירה ולמקומות אחרים בסודור. למפעל המים מספר בניינים המכילים את מנועי הקיטור השואבים את המים, וצינור ענק.
  • קצביית ווטרטון
  • מכולת .P.L
  • חייטי טימותי
  • ממתקי סודור
  • חנות האופניים ריבס את טולה (Reeves & Tola)
  • ספרי בן
  • משרד הדואר ווטרטון
  • מוסך אד

טריוויה

גלריה