תומספדיה
Advertisement
תומספדיה
IsraeliEngine.png

ערך זה עוסק בְּנושא/ים שלא תורגמו לעברית (לפחות לא לעת עתה), או שלא ידוע אם גרסה עברית (רשמית) קיימת. אי לכך, המידע להלן עשוי שלא לשקף את הגרסה הרשמית, בְּמידה שקיימת.

דגם/גרסה 5 (באנגלית: Mark V; מכוּנה "מסגרת המיטה המעופפת של אייבו", Ivo's Flying Bedstead, בפי עובדי הרכבת) הוא קרונית מונעת בנזין בה משתמשים המפקח הרזה ומר יו להתנייד ברחבי רכבת סקארלווי.

ביוגרפיה

"סדרת הרכבות"

מר אייבו יו בנה את הקרונית הראשונה זמן מה לאחר 1953 בבית המלאכה העצמאי של הרכבת. בשנת 1987 השתמש בדגם 5 לאחר שלוש קרוניות אחרות. הקרונית חונה במסילה הצדדית ליד תחנת קרוס-ני-קרן, ומר יו משתמש בה לסייר לאורך הקו ונוסע בה מִדֵי יום מקרובנס גייט ואליה. כינויה הרווח הוא "מסגרת המיטה המעופפת של אייבו".

מפרט טכני

אב טיפוס

"מסגרת המיטה המעופפת של אייבו" מבוססת על הקרונית "טובי" של רכבת טאליל'ין, שנבנתה על ידי ג'ון בייט ממנוע ותיבת הילוכים יד שנייה של אוסטין 7 על גבי שלדה שנבנתה במיוחד. היא נכנסה לשירות בשנת 1955 ושימשה בעיקר להסיע עד שישה איש, ולפעמים קרונות מעטים, לאתרי עבודה. הקרונית כונתה "טובי" בפי הפועלים על רקע דמיון לטובי קטר הטראם, דמות שנוצרה על ידי הכומר ו. אודרי.

טריוויה

  • חמש קרוניות שונות שימשו ברכבת סקארלווי, מכאן שהנוכחית נקראת דגם 5.
  • דגם 1
  • דגם 2
  • דגם 3
  • דגם 4
  • דגם 5

רכבת סקארלווי
סקארלווירנייאססר הנדלפיטר סםראסטידאנקןאייבו יודיוקפְרֶדדגם 5
ברטרםמייטי מקפרדילוקפרוטאוס
Advertisement