תומספדיה
Advertisement
תומספדיה

הִי-הוֹ או אִי אָה (באנגלית: Hee-Haw) הוא עגורן "חמור קיטור" (Steam donkey) השוכן על האי מיסטי.

ביוגרפיה

כשתומס סירב לעבוד עם ויזי הזקן, הוא הכניס את הִי-הוֹ לשימוש על מנת לפנות את עצי הג'וֹבִּי. קטרי חברת העצים ניסו לבקש מתומס להימנע מהשימוש בהִי-הוֹ מאחר שהוא צורך כמויות שֶׁמן גדולות הנדרשות לתפעולו.

מאוחר יותר אזל השֶׁמן של הִי-הוֹ, והוא הפיח עשן שחור וסמיך על תומס, על ג'יימס ועל המפקח השמן. נהגו של דאש נאלץ לתקן את הִי-הוֹ ולתדלק אותו מחדש. בעונת החורף קושטו הִי-הוֹ וויזי הזקן עבור מסיבת חג המולד של האי מיסטי.

אישיות

הגם שאינו בעל תודעה, ההתייחסות אל הִי-הוֹ היא בלשון זכר, והוא מתואר בפי בַּאש, דאש ופרדיננד כ"משוגע לחלוטין".

מפרט טכני

אב טיפוס

הִי-הוֹ מבוסס על "חמור הקיטור" של רכבת האדמה והעצים של סוונסבורו (Swansboro Land and Lumber Railroad), ששימש בעבודות חטיבת עצים בהיקף נרחב.

טריוויה

  • כאזכור לכינוי אב הטיפוס שלו נובע שמו של הִי-הוֹ מהאונומטופיה האנגלית האמריקאית לנעירת חמור.
  • הִי-הוֹ הוא העגורן הלא-מואנש השני שהוזכר בשמו בסדרה (לפניו היה ויזי הזקן). עם זאת, בדיבוב היפני מסוגל הִי-הוֹ לדבר.
  • עגורנים הדומים להִי-הוֹ נראו במגרש ארלסבורו בספיישל "אגדת האוצר האבוד (של סודור)".

גלריה

כלי רכב אחרים
כלי טיס: הרולדטייגר מות'ג'רמיאמרסוןאַיִילָהG-HEWI • ‏CBECCמטוסיםהכדור הפורח
כלי שיט: בולסטרודקפטןסקיףרוקסטארלוסינדהסודור לייןהאונייה היפניתלייקסיידר 3מעבורת פולטןאוניות שוטטותספינת הפיראטים של קפטן קאלסהיאכטה של ראש העירייהמעבורת הרכבתסטפנו
עגורנים: ביג מיקיקרנקיקוליןאווןמריקרג'ברספורדקארליקוֹבֶּהקסיהקרטרויזי הזקןהִי-הוֹהפי הוּק
Advertisement