תומספדיה
Advertisement
תומספדיה
"אני לא אשן בְּמזבלה מצחינה. זה פשוט מחוץ לשאלה."
— גורדון (תרגום חופשי)

הסובבן הקפוא (בישראל: המשטח המסתובב הקפוא; באנגלית: The Frozen Turntable) הוא הפרק העשרים של העונה השבע עשרה.

עלילה

ערב קר אחד חוזרים קטרי הקיטור לְמחסן טידמת', אבל מתברר להם שהסובבן קפא בִּמקומו. רק מקום אחד נותר נגיש וגורדון ממהר לדרוש שהוא ישתמש בו. תומס ואדוארד, לעומת זאת, סבורים שפרסי צריך להשתמש בו מאחר שהוא מוביל את הדואר הלילה וידזקק לְמקום לישון בו כשיסיים. שאר הקטרים מחליטים לחפש מקומות אחרים.

פלין מציע להם שני מקומות במחסן בְּמרכז החיפוש וההצלה. גורדון אינו מרוצה מכך; הרעש שהיה נוצר בְּמקרה חירום היה גורם לו להישאר ער. ג'יימס ואמילי ישֵׁנים בְּמרכז ההצלה, ואילו שאר הקטרים יוצאים לְמוסך הקיטור בִּמקום זאת. ויקטור מסביר שיש מקום לִשני קטרים בלבד, אבל גורדון מצהיר שהוא לא יוכל להירדם מאחר שההימצאות בְּמוסך הקיטור גורמת לו לחשוב על התקלקלות. ויקטור מציע לישון במזבלה של ויף, אבל גורדון מסרב בְּתוקף.

אדוארד והנרי בוחרים להישאר בְּמוסך הקיטור ומותירים רק את תומס ואת גורדון, הפוגשים את נורמן זמן מה לאחר מכן. נורמן מסביר שאחד מהם יוכל לישון בְּמוסך הדיזל, אבל גורדון מסרב גם להצעה הזו בטענה שאינו אוהב את ריח הסולר. תומס יוצא לְמוסך הדיזל בִּמקומו. על אף מיטב מאמציו לא מצליח גורדון לחשוב על מקום כלשהו שיתאים לו לשינה, עד שהוא נזכר בְּמחסן טידמת'. הוא חוזר בחושבו שהפועלים תיקנו את הסובבן, אבל מגלה שהוא עדיין קפוא.

עם זאת הוגה גורדון רעיון נוסף. מכיוון שפרסי טרם חזר מסבב הדואר, הוא מחליט לישון בַּמקום הפנוי בִּמקומו. כשפרסי מגיע לבסוף לא נותר לו מקום והוא נאלץ לנסוע למזבלה של ויף. עם זאת, תקוותו של גורדון לִשנת לילה שלווה מתנפצת כשהעבודה מתחילה על הסובבן ומעירה אותו למשך כל הלילה.

עד הבוקר משוחרר הסובבן מהקיפאון. גורדון חש הקלה מהיכולת לצאת מהמחסן, אבל לא מהעובדה שכלל לא התאפשר לו לעבוד. המפקח השמן מחליט להעניק לו את משימת הדואר של פרסי להערב, למורת רוחו של גורדון ובאופן המבדח את שאר קטרי "צוות הקיטור".

דמויות

מקומות

מדבבים

הממלכה המאוחדת, אוסטרליה, ניו זילנד ומלזיה

ארצות הברית וקנדה

ישראל

טריוויה

  • על פי סדר ההפקה, פרק זה הוא העשרים ואחד של העונה השבע עשרה.
  • בְּפרק זה נרשם סופם של דברים מסוימים:
  • הפרק השני והאחרון שבו בן סמול מדבב את פלין. רוב ראקסטרו החל לדבב אותו מהעונה התשע עשרה ואילך, וקרי שייל דיבב אותו בפרק "טואוד והלווייתן" בלבד.
  • הפעם האחרונה שנורמן מדבר עד הפרק "סידני שר" מהעונה העשרים, הפעם האחרונה שהוא דיבר שלא בְּקטעי ארכיון עד הסרט "המירוץ הגדול" והפרק האחרון שבו הוא מוזכר בִּשמו עד הפרק "דיזל, די לזלזל" מהעונה העשרים ושלוש.
  • הופעתו האחרונה של מרכז החיפוש וההצלה סודור עד הפרק "טואוד והלווייתן" מהעונה התשע עשרה, פרט לאזכור בפרק "מילי והר הגעש".
  • העובדה שהקטרים ישֵׁנים בִּמקומות שונים בעלת דמיון רב לסרט "קריאה לכל הקטרים!" ("תומס מיישב מחלוקות"), שבו הם ישֵׁנים בִּמקומות שונים במהלך שיפוצי המחסן.

שגיאות

  • בצילום שמראה את גורדון, את אדוארד, את תומס ואת ויקטור כשהאחרון מייעץ להם לחפש מחסנים אחרים, גלגלי החוגון הקדמי של גורדון ממוקמים באופן שגוי.
  • בְּאחד הצילומים, גלגלי קרון העזר של גורדון ככל הנראה חסרים כשהוא נוסע לאחור מהמחסן לסובבן.
  • כשכל הקטרים מגיעים לְמחסן טידמת' נמצא הנרי במרחק סנטימטרים ספורים מהסובבן. אולם, כשהמצלמה מתקרבת מתרחק הנרי לאחור באופן ניכר.
  • כשהמצלמה מראה את הסובבן שקפא, המסילה שעל המשטח אינה בְּתיאום עם אלו המובילות לסככות.
  • פנסו של הנרי חסר כשמתברר לקטרים שהסובבן קפוא.
  • גורדון פונה לכיוון ההפוך מתא הבקרה של הסובבן כשהוא עולה עליו, אבל פונה כלפיו במהלך הסיבוב.

גלריה

Advertisement