FANDOM

ערך זה עוסק בעיבוד משנת 1984. ייתכן שהתכוונתם לעיבוד משנת 1953.

"פעם, קטר שהיה מחובר לרכבת פחד מכמה טיפות של גשם. הוא נכנס לתוך מנהרה, הוציא צווחה מהארובה, ולא היה מוכן לצאת משם יותר."
— הקריין

הסיפור העצוב של הנרי (בבריטניה: The Sad Story of Henry ובארצות הברית: !Come Out, Henry, מילולית: "צא החוצה, הנרי!") הוא הפרק השלישי של העונה הראשונה.

עלילה

יום אחד יורד גשם כבד בסודור, וקטר ירוק בשם הנרי מוביל כמה קרונות מלאי נוסעים. הוא נכנס למנהרה ועוצר בתוכה, ואינו רוצה להמשיך יותר.

הנהג והמסיק של הנרי מתווכחים איתו, אך הוא מסרב לצאת בטענה כי הגשם יהרוס את צבעו הירוק עם הפסים האדומים. הכרטיסן שורק ומנפנף בדגלו, אבל במקום לנוע, הנרי משחרר עליו קיטור.

בו בזמן מגיע אדם חשוב ברכבת אחרת. זהו סר טופְּהם הַאט (בגרסת הופ!: "מר מגבעת") הלא הוא "המפקח השמן", בעל האחריות על כל קטרי הרכבת בסודור. הוא מחליט שהנרי ייגרר אל מחוץ למנהרה. כל הנוסעים קושרים חֶבֶל אל הנרי ומנסים לגרור אותו - מלבד המפקח השמן, המצהיר כי רופאו אסר עליו לעשות כן - אבל הנרי אינו זז. הנוסעים עוברים לצידה השני של המנהרה ומנסים לדחוף את הנרי החוצה, אך עם אותן התוצאות.

תומס מגיע לעזור, והנוסעים מנסים ליידע את הנרי שהגשם פסק. הנרי עדיין מסרב לזוז, בחושבו שהגשם יתחיל מחדש, ועל כן מנסה תומס לדחוף את הנרי. אלא שאף באמצעות דחיפה בידי קטר אחר, הנרי נשאר בתוך המנהרה. לבסוף מודה המפקח השמן בתבוסה, ומתוך מיאוס באופיו האנוכי של הקטר הוא אומר להנרי שהוא עומד לקבל את המגיע לו. במהרה נעקרת המסילה, וחומת לבנים נבנית ומוצבת בפני הנרי.

כל מה שנותר להנרי לעשות הוא לראות את הקטרים האחרים העוברים דרך הפתח שלידו. במהרה מתחרט הנרי על מעשיו, כשהוא רואה את אדוארד ואת גורדון חולפים. אדוארד תמיד אומר לו "שלום", בעוד גורדון תמיד צוחק ואומר שהדבר מגיע לו. להנרי אין קיטור כדי לענות להם, והפיח והאפר מהמנהרה הורסים את צבעו הירוק עם הפסים האדומים כך או כך. האש שלו כבתה מכבר, והוא נותר מלוכלך, בודד ועצוב במיוחד בתוך המנהרה הקרה. כעת הוא תוהה אם אי פעם יורשה לחזור להוביל רכבות. עם זאת, לטענת הקריין היה הנרי ראוי לעונשו.

דמויות

מקום

טריוויה

  • פרק זה מבוסס על הסיפור בעל אותו השם מהספר "שלושת קטרי הרכבת", מספרי "סדרת הרכבות".
  • בשנת 1953 ניסה תאגיד השידור הבריטי לעבד את הסיפור המקורי לטלוויזיה בשידור חי.
  • שחזור בהנפשה ממוחשבת של הסצנה בה הנרי נסגר בתוך המנהרה נעשה בעבור "תעלומה בהרים הכחולים", וחלקים מעטים מפרק זה שוחזרו בעבור "ההרפתקה מתחילה".
  • בקריינות האמריקאית של פרק זה, מוצהר כי הנרי נאטם במנהרה בתור עונש זמני עד שהוא מוכן לצאת (יתר על כן מוצהר כי הנרי נאלץ להתגבר על ה"פחד" מפני הגשם), בעוד שגרסאות אחרות כגון הבריטית והעברית נשארות נאמנות לסיפור המקורי, שבו המפקח השמן מתכוון להשאיר את הנרי בתוך המנהרה למשך זמן בלתי מוגבל.

שגיאות

  • בתקריבים מעטים של הנרי בתוך המנהרה, המסילה מלפניו נקטעה בטרם עת.
  • בצילומים מעטים, ניתן לראות סימון סגול על ידו של המפקח השמן. למשל, כשהוא אומר "הרופא שלי אסר עליי לדחוף".
  • כשהנוסעים מנסים למשוך את הנרי אל מחוץ למנהרה, לכולם כמעט יש בלו טאק על רגליהם.
  • בחלק מהשלבים יורד גובה החומה ומיקומו של הנרי משתנה במעט.
  • כשהכרטיסן מנסה לגרום להנרי לצאת בעזרת שריקות ונפנוף בדגליו, הסצנה מתנגנת קדימה ולאחר מכן אחורה.
  • בהתחלה, בלמי הרתיעה על הקרון האחרון של הנרי הם בגובה הרגיל. אולם, כשתומס בא לדחוף, בלמי הרתיעה הונמכו כדי להתאים לאלו של תומס.
  • ג'יימס מופיע למשך זמן קצר, אך הוא אינו אמור להופיע עד לפרק "תומס ורכבת החילוץ".
  • כשג'יימס מתחיל לנוע לאחר שהוא מביא את המפקח השמן, ניתן לראות היכן סט הצילומים נגמר. יתר על כן, ניתן לשמוע את צליל הנשיפות לפני שג'יימס מתחיל לנוע.
  • כשהפועלים קוטעים את המסילה בפני הנרי, חלק ממנה כבר נקטע קודם לכן.

גלריה