FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק בְּמוצר/ים שלא תורגמו לעברית (לפחות לא לעת עתה), או שגרסה עברית (רשמית) קיימת אבל טרם נמצאה. אי לכך, המידע להלן עשוי שלא לשקף את הגרסה הרשמית, בְּמידה שקיימת.

העונה השמונה עשרה של "תומס הקטר וחברים" הופצה לראשונה ב-DVD באפריל 2014 בארצות הברית לפני שידוריה בטלוויזיה. העונה שודרה לראשונה בממלכה המאוחדת ב-25 באוגוסט 2014 ובארצות הברית ב-4 בנובמבר אותה שנה. העונה הכילה עשרים ושישה פרקים. בְּדומה לעונה השבע עשרה הופצו שישה פרקים ב-DVD בארצות הברית לפני תחילת שידורם. העונה הסתיימה בממלכה המאוחדת ב-31 ביולי 2015.

פרקים

  1. אדוארד הזקן והאמין - גורדון מתגרה באדוארד על היותו ישָׁן ואיטי, ועל כן מחליט תומס לגבש תוכנית כדי לנקום בו.
  2. קרונות מהירים במיוחד - אנני וקלרבל הופכות לְחלק מהרכבת המהריה של קייטלין בְּאופן בלתי צפוי.
  3. הקרונות השטוחים המפחידים - סולטי מסַפֵּר לתומס סיפור על קרונות שטוחים המכוּנים בְּפיו "הקרונות השטוחים המפחידים". מאוחר יותר, לאחר שהוא שומע קולות מוזרים הוא מסַפֵּר להנרי ולאמילי על המיתוס של סולטי, ואף הם מתחילים לשמוע קולות מוזרים.
  4. קטרי דיזל נעלמים - קטרי הדיזל מתחבאים מפני פקסטון בְּתור בדיחה, אבל פקסטון לוקח זאת בִּרצינות רבה מִדַי וחושב שכולם נעלמו.
  5. סמפורים שלובים - טובי חושש מפני מפגש המסילות בְּנאפפורד מאחר שהוא לא יודע מה הסמפור המיועד לו.
  6. ההרפתקה של טואוד - לאחר שאוליבר מתפאר מהרפתקתו בה הוא ברח מִמִגרש הגרוטאות מחליט טואוד שהוא רוצה הרפתקה משל עצמו, ועד מהרה הוא מקבל כזאת בְּתור קרון הבילום של ג'יימס. אבל כשג'יימס נוסע מהר מִדַי מתחרט טואוד על משאלתו.
  7. דאק תקוע במים - דאק נתקע בַּמים וג'יימס מתבקש לחלץ אותו. אבל בִּזמן שג'יימס אוסף את רוקי הוא מאיץ בו לעזור לדאק ולא נותן לרוקי זמן להנמיך את מנופו, ובכך נוצרת צרה.
  8. דאק וקרונות ההחלקה - ג'יימס גונב את רעיונו של דאק להביא קרונות החלקה (slip coaches) לַמסילה.
  9. תומס קטר המחצבה - דיזל מראה למייביס אתרים בְּסודור, בִּזמן שתומס מבַצֵעַ את כל העבודה בַּמחצבה.
  10. תומס וכבל החירום - אחד הנוסעים של תומס מושך את כבל החירום והגלגל של אנני ניזוק.
  11. דאנקן והנוסע הנרגן - דאנקן מתחיל למאוס בְּנוסע נרגן במיוחד.
  12. מריון והצינור - מריון גורמת נזק לְצינור מים ולא מספרת לְאף אחד.
  13. געגועים לגטור - פרסי מתגעגע לְחברו גטור ומתקשה לשכוח ממנו.
  14. אין קיטור בלי פחם - ביל ובן שוכחים בִּדבר משלוח הפחם, וצוחקים על טימותי שמשתמש בִּמקום זאת בְּשֶׁמן.
  15. האח"ם של ספנסר - כל הקטרים מתחרים על הסעת סגן שר הביתה לַיבשת.
  16. הרעיון המבריק של טואוד - אוליבר מתקלקל, ועל כן נשלח גטור להוביל את רכבתו יחד עם טואוד.
  17. חבר משכבר הימים - גטור חוזר לְסודור לְרגל חג המולד ומאושר מאוד לראות את פרסי.
  18. הרכבת האחרונה לחג המולד - כל הקטרים נדרשים לעבוד קשה על פינוי השלג לקראת רכבתו האחרונה של קונור.
  19. דאנקן הרמאי - מפקח המסילה הצרה גורם לדאנקן להבטיח לשמוח בִּתקופת חג המולד.
  20. המתנה המושלמת - פרסי מחפש את מתנת חג המולד המושלמת בעבור רג' העגורן.
  21. אמילי מצילה את העולם - אמילי נדרשת להוביל גלובוס ענק לְפארק החיות.
  22. טימותי והקרון הצבעוני - ביל ובן שולחים את טימותי לְמרדף חסר תוחלת בעקבות קרון משא הצבוע בְּצבעי הקשת.
  23. מריון והדינוזאורים - מריון מבוהלת מכמה דגמי דינוזאורים מציאותיים וחוששת שהם אמיתיים.
  24. סמסון לשירותכם - סמסון (שמשון) לוקח את קרונות האקספרס בטעות אך מסרב לשמוע לִשאר הקטרים.
  25. סמסון נשלח לגריטה - הארווי וסמסון נדרשים לפנות גרוטאות מהאי.
  26. מילי והר הגעש - סמסון והארווי צוחקים על מילי, והיא נחושה להשיב להם.

שירים

דמויות

דמויות שהוצגו לראשונה

מתכונת חצי שעה

"מהיר ואמין"

"תמיד יש הסבר טוב"

  • "הקרונות השטוחים המפחידים"
  • שיר: "איפה לחפש"
  • "קטרי דיזל נעלמים"

"חברים מיוחדים"

"נא להתאזר בסבלנות"

  • "תומס קטר המחצבה"
  • שיר: "היום יוצאים למסע"
  • המסילה של מר פרקינס: צלילי הרכבת
  • "דאק תקוע במים"

"סמפורים ואזעקות"

  • "סמפורים שלובים"
  • שיר: "היי, היי, תומס!"
  • "תומס וכבל החירום"

"מתחת לאדמה"

"שמחת חג המולד"

  • "דאנקן הרמאי"
  • שיר: "זו תקופת חג המולד"
  • המסילה של מר פרקינס: מי עובד ברכבת
  • "המתנה המושלמת"

"נוסעים"

  • "דאנקן והנוסע הנרגן"
  • שיר: "עובדים כולם ביחד"
  • המסילה של מר פרקינס: גדלים שונים
  • "האח"ם של ספנסר"

"מוחות מבריקים"

"שבים הביתה לחג המולד"

  • "הרכבת האחרונה לחג המולד"
  • שיר: "זו תקופת חג המולד"
  • "חבר משכבר הימים"

"למחזר, למחזר, למחזר!"

  • "טימותי והקרון הצבעוני"
  • שיר: "להיות אמיצים"
  • המסילה של מר פרקינס: קטרים שונים
  • "סמסון נשלח לגריטה"

"סודור בעידן היוּרָה"

  • "מריון והדינוזאורים"
  • שיר: "יצורים בכל מקום"
  • המסילה של מר פרקינס: איך משתמשים קטרי קיטור במים
  • "מילי והר הגעש"

"משלוחים מיוחדים"

  • "אמילי מצילה את העולם"
  • שיר "איפה לחפש"
  • המסילה של מר פרקינס: להסתובב
  • "סמסון לשירותכם"

מדבבים

הממלכה המאוחדת, אוסטרליה וניו זילנד

ארצות הברית וקנדה

טריוויה

  • ששת הפרקים האחרונים נמכרו ל-PBS, ל-Milkshake, ל-ABC ול-FOUR בְּמסגרת שידורי העונה התשע עשרה, אף שהופקו בָּעונה השמונה עשרה.
  • בְּעונה זו נרשמו תחילות רבות:
  • בְּעונה זו נרשם סופם של דברים מסוימים:
  • עונתם האחרונה של בן סמול ומרטין שרמן בְּצוותי המדבבים.
  • העונה האחרונה שהכילה פרקים מאת פול לרסון ולורה בומונט. כמו כן, עד העונה העשרים ושלוש הייתה זו גם העונה היחידה ללא פרקים כלשהם מאת לי פרסמן מאז שחזר עבור העונה השבע עשרה.
  • עונתו האחרונה של קית' ויקהאם בְּתפקיד פרסי בדיבוב הבריטי. נייג'ל פילקינגטון החליף אותו בְּתפקיד זה החל מהעונה התשע עשרה.
  • עונתו האחרונה של קרי שייל בְּתפקידי ג'יימס וסר טופְּהם הַאט בדיבוב האמריקאי. קית' ויקהאם (סר טופְּהם הַאט) ורוב ראקסטרו (ג'יימס) החליפו אותו החל מהספיישל "ההרפתקה מתחילה".
  • העונה האחרונה שבה שימשו הפתיח והסיום מהעונות השמינית - השתים עשרה. זוהי גם העונה האחרונה שבה שימש הביצוע המקורי של "מסדר הקטרים".
  • זוהי העונה השנייה שבה סטיבן הַאט אינו מופיע.
  • בְּדומה לעונה השבע עשרה, אף שהנפשת הסדרה הועברה בְּאופן רשמי ל"הפקות ארק", עדיין נעשה שימוש בַּפתיח ובַּסיום שהופקו על ידי אולפני ניטרוגן. הייתה זו העונה האחרונה שבה שימשו כותרות אלה, והחל מהעונה התשע עשרה הופקו קטעי הפתיחה והסיום על ידי "הפקות ארק".