FANDOM

ערך זה עוסק בסרט. ייתכן שהתכוונתם לעונה או לשיר.

"שני קטרים טובים יותר מהאחד, נכון?"
— ניה

הרפתקאות גדולות בעולם הגדול (בישראל: הרפתקאות מסביב לעולם; באנגלית: Big World! Big Adventures!) הוא הספיישל השנתי של "תומס הקטר וחברים" לשנת 2018.

בשנת 2019 דובב הספיישל לעברית והוקרן בישראל ברשת סינמה סיטי.

הפקה

פיתוח

לצד העונה העשרים ושתיים מציין "הרפתקאות גדולות בעולם הגדול" את האתחול המהותי השלישי לזיכיון, לאחר הצגת קבוצת הקטרים "צוות הקיטור" בעונה השמינית והמעבר להנפשה ממוחשבת מלאה בסרט "גיבור הפסים". שתי הפקות אלו היו פרי דמיונם של איאן מקיו ומיקלה וינטר ותוצאות המחקר השיווקי שמאטל ניהלה עם צופים ברחבי העולם.

המחקר עסק באפשרויות של מאטל לשמירה על הרלוונטיות של "תומס הקטר וחברים" בשוק התחרותי, כמו גם קיזוז הירידה במכירות צעצועים. ההצעה האחת שסקרנה את מאטל עד מאוד הייתה של ילד שטען כי "תומס הוא קטר, אבל הוא לא ממש נוסע לאנשהו." הדבר התפתח לכך שתומס מסתובב ברחבי העולם ולומד על תרבויות שונות.

עלילה

כשרכב מירוצים קטן ושובב בשם אייס עובר בסודור תוך מסע חובק עולם מקבל תומס השראה לצאת למסע שאפתני משלו. תוך חציית חמש יבשות בכל כוחותיו מגלה תומס מראות חדשים ומופלאים וחוֹוה מקומות ותרבויות מרגשות. בדרכו הוא מתיידד עם קטר קנייתי נחמדה ומעוררת השראה בשם ניה. עם כל מה שיש לתומס ללמוד על העולם, האם תצליח ניה ללמדו שיעור בחברוּת במשמעותה האמיתית? עם עולם מלא פלאים, סקרנות וחברים מדהימים מעולם החי, הצטרפו אל תומס להרפתקה יוצאת דופן תוך הגשמת חלומו לראות את העולם!

דמויות

דמויות שהוצגו לראשונה

  • ניה
  • קוואקוּ
  • נטלי
  • קטרי הדיזל האמריקאיים (אחת מדברת; השני לא)
  • קטר הדיזל הסיני
  • אייס
  • אנג'ליק
  • טוני
  • שתי מכוניות ראלי נוספות
  • קטר המכלים הברזילאי
  • בוקרים ובוקרות
  • בו (לא מוזכר בשמו)
  • פרננדו (לא מוזכר בשמו)
  • אמרסון (לא מוזכר בשמו)
  • קוֹבֶּה (לא מוזכר בשמו)
  • קסיה (לא מוזכרת בשמה)
  • קרטר (לא מוזכר בשמו)
  • הקטר החוּם בעל קרון העזר (הופעת קמע)
  • הקטר האפור בעל קרון העזר (הופעת קמע)
  • קטר המכלים הלבן (הופעת קמע)
  • קטר המכלים האדום הכהה (הופעת קמע)
  • הקטר הכתום בעל קרון העזר (הופעת קמע)
  • שנקר (הופעת קמע)
  • קטר דיזל ברזילאי אחר (הופעת קמע)
  • מנופי החילוץ הסיניים (הופעת קמע)
  • צַ'רוּבַּלָה (הופעת קמע)
  • הנהג של אייס (הופעת קמע)
  • נגני הבטוקדה (הופעת קמע)
  • רֶבֶּקה (הושמטה)

מקומות

מדבבים

הממלכה המאוחדת, אוסטרליה וניו זילנד

ארצות הברית וקנדה

ישראל

שירים

טריוויה

  • התאורה מתבהרת החל מספיישל זה ואילך.
  • ספיישל זה מתרחש בין "מסע מעבר לסודור" והעונה העשרים ושתיים, כך שהוא התוצר הראשון תחת המיתוג החדש.
  • זהו הסרט הארוך ביותר שיצא ישירות ל-DVD עד כה (80 דקות), כמו גם הפקת "תומס" השנייה באורכה אחרי "תומס ומסילת הקסמים" שאורכו 85 דקות (110 דקות בגרסת הבמאית).
  • איבון גרונדי, פטרישיה קיהורו, פיטר אנדרה, דן לי, גבריאל פְּוֹראס, סוּ-לין לוּאי, רייצ'ל מילר, אבובקאר סלים, ריצ'י קמפבל, אקיה הנרי, צ'יפְּו צ'אנג ודונה אדוורה הצטרפו לצוות המדבבים.
  • בסרט זה נרשמה תחילתם של דברים רבים:
  • הספיישל הראשון שהופץ ב-DVD בארצות הברית שנה לאחר צאתו.
  • הסרט הראשון שהונפש במלואו על ידי ג'אם פילד טורונטו.
  • ההפקה הראשונה של "תומס הקטר וחברים" ללא מעורבותו של מארק מורגן מאז שלוהק לתפקיד הקריין בשנת 2013.
  • הפעם הראשונה שהוצגה חברה חדשה ב"צוות הקיטור" מאז הפרק "הקרונות החדשים של אמילי" מהעונה השביעית.
  • הפעם הראשונה שכל הקטרים מספרי 1 עד 12 דיברו מאז "אגדת האוצר האבוד (של סודור)", כמו גם הפעם הראשונה מאז אותו ספיישל שהוצג קטר חדש העובד בסודור.
  • הספיישל הראשון שבו רזמוס הארדיקר ומאט וילקינסון מדבבים את ביל ובן מאז פרישתו של ג'ונתן ברודבנט בשלב מסוים ב-2017/‏2018.
  • הספיישל הראשון שמוסך הקיטור אינו מופיע בו מאז שהוצג לראשונה ב"גיבור הפסים". עם זאת, ניתן היה לראותו כרקע בדיוקן של ויקטור (צילום מסך מהפרק "החבילה של פרסי" מהעונה השלוש עשרה) התלוי במשרדו של סר טופְּהם הַאט. כמו כן נראֶה שם גם דיוקן של תומס (צילום מסך מהפרק "קרנקי החורק" מהעונה השלוש עשרה).
  • הופעתם הראשונה של יוֹנג בַּאוֹ, קרלוס, ויני ורג'יב מאז הופעתם הראשונה ב"המירוץ הגדול".
  • הספיישל הראשון שבו יוֹנג בַּאוֹ, ביג מיקי ואיש הדת הרזה מדברים, כמו גם הפעם הראשונה שיוֹנג בַּאוֹ דיבר בזיכיון הראשי.
  • הופעתו הראשונה של סם בסדרה עצמה בִּמקום בסרטון פרסומי מקוון.
  • הספיישל הראשון שדובב לדנית, לפינית ולשוודית מאז "סיפור האמיצים/סיפור על אומץ".
  • הספיישל הראשון שדובב לנורווגית מאז "אגדת האוצר האבוד (של סודור)".
  • בספיישל זה קרו גם הדברים הבאים בפעם היחידה:
  • הופעתם היחידה עד כה של קוואקוּ, קטר המכלים הברזילאי, בו, נטלי, קטרי הדיזל האמריקאיים, אנג'ליק, טוני, שאר מכוניות הראלי, קוֹבֶּה, קרטר, הנהג של אייס, הבוקרים והבוקרות.
  • הסרט היחיד עד כה שסמסון/שמשון, בֶּרט, רקס ומייק לא הופיעו בו מאז שהוצגו לראשונה בעונה השמונה עשרה וב"אגדת האוצר האבוד (של סודור)".
  • הסרט היחיד עד כה שבו קונור מופיע אבל קייטלין אינה.
  • סרטה היחיד של מיקלה וינטר כמפיקה, כמו גם האחרון שנכתב על ידי אנדרו ברנר לפני התפטרותם ממאטל באותה שנה.
  • הסרט היחיד עד כה ללא קריינות כלשהי.
  • בספיישל זה נרשם גם סופם של דברים מסוימים:
  • הופעתם האחרונה עד כה של דונלד, דאגלס, טימותי, סם, ויני, מייביס, סטפורד, תזמורת כלי הנשיפה סודור, איש הדת השמן, בדרן מופע הבובות, מנהל תחנת פרקוואר ומשפתחו. עם זאת הוזכר סטפורד בפרק "קנג'י שוב על הפסים" מהעונה העשרים וארבע, וטימותי הוזכר בעקיפין בפרק "חפש את הקרון" מהעונה העשרים ושתיים.
  • הופעתו האחרונה של קונור עד הפרק "תומס והקטר המלכותי" מהעונה העשרים וארבע.
  • הופעתם האחרונה של מר פרסיבל, פרגוס דאנקן ואוליבר עד הפרק "מופע הרכבות הקטנות הגדול" מהעונה העשרים וארבע, כמו גם הפעם האחרונה עד כה שאוליבר דיבר.

שגיאות

  • כשאייס קופץ מעל לגדר ליד פליינג סקוטסמן עובר פגושו הקדמי דרך המסילה כשהוא נוחת, וגלגליו נעצרים בעת הנחיתה.
  • מוטות החיבור של תומס אינם זזים כשהוא מעלה את המכליות חזרה למסילה.
  • קרון הבילום שמאחורי קרונות הדגים של גורדון נעלם באחד הצילומים בנאפפורד.
  • פועל מנתק את תומס מן המכליות כשהן מוחזרות למסילה, אבל הוא עדיין מחובר אליהן בצילום שאחרי.
  • בתחנת נאפפורד מוצג שקרונות הדגים אינם בעלי פָּנים, אבל פָּנים מופיעים עליהם בתחנת ויקרסטאון.
  • אישוניו של קונור נעלמים בתחנת ויקרסטאון.
  • כביש העיר נטוי לצד אחד כשתומס נכנס לתחנת נאפפורד.
  • בשיר "היכן בעולם נמצא תומס?" מופיעות כמה שגיאות הנפשה:
  • כשפרסי נכנס למגרש בתחילת השיר נראֶה לידו מעגן טעינה שנעלם בצילום שאחרי.
  • בצילום האווירי של מגרש נאפפורד, עיניהם של נורמן, סטנלי וסטפורד אינן מונפשות וככל הנראה עצומות.
  • הנרייטה אפורה בִּמקום כתומה במהלך השורה של טובי.
  • גופו של בן הוגבה באופן ניכר יחסית לתושבתו כדי שבלמי הרתיעה שלו יגעו באלה של הקרון שהוא דוחף.
  • לאחר שניה אומרת "לא התכוונתי לפגוע ברגשותיך" נעלמת רכבתו של תומס לפני מעבר המצלמה. רכבתו הארוכה במיוחד של תומס בסצנה זו כוללת קרון בילום בקצה, אך הוא נעלם בכל שאר הצילומים שהיא נראית בהם.
  • הצבע שעל מכלו הימני של תומס סדוק כשקוואקוּ מדבר איתו.
  • בצילום הרחב של מפרץ גואנברה בהגיעם של תומס ושל ניה, הרכבת שהקטר האפור בעל קרון העזר מוביל כוללת קרון בילום מסילה צרה.
  • פנס ברקע מרחף בצילום הרחב שבו תומס מסתכל על קרונות הקפה.
  • קיטור אינו נפלט מצופרו של קרלוס כשהוא צופר.
  • קוֹבֶּה אומר לסר טופְּהם הַאט שהוא העלה את תומס לאונייה לברזיל, ואילו קודם לכן הוצג שהעגורן האפור וחסר הפָּנים שלידו היה זה שהעלה את הקטרים.
  • בחלק מהצילומים בקולומביה בשיר "חופשי וקליל" משתנה צבע המדרך של תומס מִלבן לכחול.
  • בצילום הרחב שבו סר טופְּהם הַאט מדבר עם פרננדו במפרץ גואנברה נעלמים קסיה ועגורן הפטישן הוורוד.
  • כשיוֹנג בַּאוֹ מציל את תומס ואת ניה עוברת השרשרת שביניהם דרך מפלסת השלג שלו.
  • בגרסה הבריטית מדברים ג'יימס ואמילי בקולותיהם מהדיבוב האמריקאי כשהם אומרים לניה "ברוכה הבאה לסודור!".
  • כשבו מגיע לחלץ את תומס ואת אייס נמצא הקרון השטוח שלו מלפניו, אבל כשתומס מתכונן לצאת נמצא הקרון של בו מאחורי קרון העזר שלו.