FANDOM

וינסטון (באנגלית: Winston) הוא קרונית התחזוקה של סר טופְּהם הַאט, בה הוא משתמש לבדיקת המסילות וכאמצעי התחבורה הפרטי שלו ברחבי הרכבת הצפון-מערבית.

ביוגרפיה

תומס עָבַד עם אנני ועם קלרבל, ולפתע הם שמעו צפירה מוזרה כשהמתינו בסמפור אדום - היה זה וינסטון, שהיה חדש בסודור. לאחר נסיעות רבות קדימה ואחורה הצליח וינסטון לעצור ולאפשר לסר טופְּהם הַאט לומר לתומס שהיה עליו לעבוד במחצבת ההרים הכחולים בזמן תיקוניו של פקסטון. כעבור ימים ספורים הגיע וינסטון למחצבת ההרים הכחולים עם סר טופְּהם הַאט ועם מר פרסיבל, ובישר לתומס שתיקוניו של פקסטון הושלמו. למחרת ראה וינסטון שסר טופְּהם הַאט לא התעניין בעצותיו של דיזל לגבי לוק. עם זאת, הוא הביא אותו ואת מר פרסיבל למחצבת ההרים הכחולים בעקבות מודעה מפקסטון, שהיה מודאג ומבולבל עד מאוד.

לאחר ששמע איך אדוארד וסולטי סיפרו שסר טופְּהם הַאט נסע בקרון פתוח בימי הולדתו, היה וינסטון נחוש בדעתו למצוא את הקרון. אותו היום עָבַד וינסטון עם תומס וניצל את ההזדמנות לחפש את הקרון. לאחר שעזב את תומס פעמיים לשם כך גרם תומס לווינסטון לנסוע לפניו. כתוצאה מכך אירעה תאונה, כשתומס לא שם לב שווינסטון הנמיך את מהירותו. אחר כך שאל תומס את וינסטון מה הוא חיפש, והקרונית סיפרה לו. שם, במסילה צדדית ישנה, עמד הקרון. אחר כך הביאו השניים את הקרון למוסך הקיטור לתיקונים, והפתיעו את המפקח השמן.

לימים נדרשו תיקונים בחלק מקטעי המסילה, ומדי יום לקח וינסטון את המפקח השמן לפיקוח על התיקונים. לאחר שגורדון והנרי צחקו ממנו התחיל וינסטון למאוס בכך שהיה לו נהג לא טוב, והחליט שלא להזכיר למפקח השמן להפעיל את הבלמים. הוא כמעט התנגש בפקסטון ובבֶּרטי בטרם אזל לו הדלק, בדיוק לפני שהתנגש בכמה קרונות. המפקח השמן כעס, אבל וינסטון סיפר לו שהוא שכח להפעיל את הבלמים. המפקח השמן הבין זאת, וסלח לווינסטון על הרפתקאתו. וינסטון ידע שהוא כן היה זקוק לנהג על כל פנים.

חג המולד אחד התחפש המפקח השמן לסנטה קלאוס לכבוד החגיגות בטירת אולפסטד. הרוזן רצה שסר טופְּהם יגלוש בְּמזחלת, חרף התנגדותו. על מנת להימנע מכך, הוא לקח את וינסטון למוסך הקיטור ווינסטון עוטר כדי להידמות למזחלת, דבר שלא אהב כלל. אך למרבה הקלתו של וינסטון לא אישר זאת הרוזן, ומבוכתו של וינסטון נחסכה.

לעתים ניתן לראות את וינסטון כשהמפקח השמן מגיע לבקר את קטריו היכן שהכבישים אינם עוברים.

אישיות

וינסטון הוא קרונית התחזוקה של סר טופְּהם הַאט. וינסטון מתחשב במסירות ובעל נאמנות של מלצר. הוא נרצע, מועיל, ובעל סבלנות רבה לכושר נהיגתו הלקוי של סר טופְּהם הַאט, ולעתים קרובות מזכיר לו שהוא עדיין "בימים מוקדמים" במידה שדבר מה משתבש. וינסטון עוזר למפקח השמן להתנייד ברחבי הרכבת מבלי להטריח אף קטר בעת מילוי תפקידו. בהיותו מכונית על פסים הוא עשוי להיראות חריג, אם כי וינסטון סובלני, מתחשב ורגיש מאוד כלפי הזולת, ורק מתרגש מדי מלעשות כמיטב יכולתו למען סר טופְּהם הַאט, אף שלפעמים ניתן להסיח את דעתו.

מפרט טכני

אב טיפוס

וינסטון הוא קרונית ויקהאם דו-מושבתית מסוג 4B.

צביעה

וינסטון צבוע אדום ושחור, ועל צדדיו לוחיות זהובות הנושאות את שמו.

הרכבת הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמוֹלינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהסונידיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד