FANDOM

טואוד/טוד (באנגלית: Toad; מילולית: "קרפדה") הוא קרון בילום גרייט וסטרן שברח מסכנת גריטה עם אוליבר ועם איזבל.

ביוגרפיה

טואוד עָבַד יחד עם אוליבר במסילת גרייט וסטרן בטרם איים עליהם הסיכון לגריטה. אוליבר, טואוד וקרון אוטומטי נקבי בשם איזבל ברחו למסילה הצפון-מערבית, אך הפחם של אוליבר אזל בדרך. למרבה מזלם, הם ניצלו על ידי דאגלס והוחזרו לסודור. בספרי "סדרת הרכבות" ביקש טואוד להיות קרון הבילום של דאגלס על מנת להודות לו. בסדרת הטלוויזיה נשאר טואוד קרון הבילום של אוליבר; עם זאת, לפעמים משתמש בו גם דאגלס.

כשס.ק. ראפי התחיל במגמת חוסר כבוד כלפי קטרים עלה לטואוד רעיון לאוליבר להוכיח לס.ק. ראפי ולסגניו את טעותם. הדבר יצא טוב יותר מהצפוי, מאחר שאוליבר פירק את ס.ק. ראפי לגורמיו וקיבל בחזרה את כבודם של הקרונות.

בסדרת הטלוויזיה מאס טואוד בלנסוע לאחור כל הזמן ורצה להיות מלפנים לשם שינוי. הקרונות החליטו ללמד את טואוד להיזהר במה שהוא רצה בכך שהם ברחו מאוליבר בגבעת גורדון, וכתוצאה מכך הוא כמעט פגע בג'יימס, שבר מחסומים של מפגש כביש-מסילה ולבסוף צלל לתוך אגם. לאחר מכן החליט טואוד שאחרי הכל, לנסוע לאחור באופן קבוע לא היה נורא.

בעונה השמונה עשרה התחיל טואוד להשתעמם מלשמוע שוב ושוב את הסיפור על בריחתו של אוליבר, והשתוקק לסיפור הרפתקה משל עצמו שהוא יוכל לספר. משאלתו התגשמה כשהוא עָבַד עם ג'יימס, שנסע מהר מדי ופגע בענף על גבעת גורדון, דבר שגרם לקרונותיו להתנתק. טואוד הצליח לעצור את הקרונות, ומנע תאונה עם תומס ועם פרסי. כשטואוד חזר למגרש, הוא סיפר לאוליבר על הכל. כשגייטור (גטור) שהה בסודור, הוא הוביל פעם את חלק מקרונותיו של אוליבר עם טואוד, שהמשיך לבקש מגייטור לעצור ולהדליק את פנסו. לאחר שנותק מהרכבת לזמן מה לאחר שעצר אותם בכוח בעזרת הבלם שלו, עלה לטואוד הרעיון לתת לגייטור את אחד מפנסיו על מנת להחליף את הפנס המקולקל. הרעיון עָבַד, וגייטור הודה לטואוד לאחר שהמסע הסתיים.

אישיות

טואוד הוא קרון בילום ג'נטלמני ומנומס. הוא גם קצת אופטימיסטי ובר דמיון. טואוד תמיד פונה לקטרים בתואר "מר" או "גברת". הוא ברח מִגריטה יחד עם אוליבר, עם קצת עזרה מדאגלס. טואוד הוא נאמן מאוד ושומר על סדר בקרונות של אוליבר. יש לו פס ערמומי בתוכו במידה והקרונות מתחילים להטריד ואוהב כשיש כיף בדרכו, אבל לרוב הוא רגוע, ממושמע, ושבע רצון בעבודותיו.

מפרט טכני

אב טיפוס

טואוד מבוסס על קרון בילום רגיל של מסילת גרייט וסטרן השוקל 16 טונות. קרונות הבילום הראשונים שקלו רק 10 או 16 טונות, אך הם הועלו בהדרגה ל-20 טונות.

צביעה

טואוד צבוע אפור עם "GW 56831" על צדדיו בכתב לבן. ב"סדרת הרכבות" היה צבע פניו כצבע גופו, אך בסדרת הטלוויזיה פניו אפורים בהירים.

טריוויה

  • על הצעצוע של טואוד מבית "ארטל" נכתב בטעות "5683".
  • מקור שמו של טואוד הוא מהכינוי "Toad" שניתן לקרונות בילום במסילת גרייט וסטרן. טואוד אף מבוסס על קרון בילום בעל מספר זהה.
  • כשטואוד הוחזר בעונה השמונה עשרה, הוא עבר כמה שינויים, בהם:
  • בלמי רתיעה אפורים
  • מעקות אפורים במקום לבנים
  • חלונות הזכוכית שלו הוסרו והוחלפו בחלונות פתוחים
  • הסימונים של מסילת גרייט וסטרן נקרים על צד אחד בלבד
  • הוא נהיה מעט ארוך יותר מהדגם המצולם שלו
  • גוון צבעו האפור נהיה בהיר יותר
  • הוא נהיה מעט גבוה יותר לעומת הדגם המצולם שלו
  • הן הדגם המצולם והן הדגם הממוחשב של טואוד שונים מעט ממקבילו במציאות: לאב הטיפוס של טואוד יש תאי חול ליד בלם היד, כמו גם פְּנים לבן עם שולחן, מושב וכו'. מאפיינים אלה חסרים אצל טואוד, הן בדגם המצולם והן בזה הממוחשב.
המסילה הצפון-מערבית - ציוד נייד
אנני וקלרבלהנרייטהאלזיטואודאיזבל ודולסיאליס ומירבלס.ק. ראפיפְרֶד פֶּלְהֵייויקטוריהקרונות טורדניים"הדג המעושן המעופף" ("קרון הדגים")קרון הבילום הזדונימווסת הרֶבֶדרכבת הקרקסרכבת החילוץקרונות בילום
אולד סלואו קואוץ'רוקיהקטורקרונות החלקהג'ודי וג'רוםהאנהדקסטרקרונות הנוסעים הישָׁניםקרונות שלוחותקרונות אקספרסקרונות עץ ארוכיםהדרקון הסיניהקרונית הידניתקרונות ארגזייםרכבת הדוארקרונות בעלי חייםמכליותקרונות שטוחיםקרונות בולי עץ של האי מיסטימכונת השלג של גורדוןמנוע הסילוןמגרסת החצץקרונות המשא של ג'יימסקרונות המשא של תומסעוגב הקיטורקרונות תפזורתהקרונות של אמילירכבת ירידי השעשועיםהטרזינה של הצַלָםקרון הטראם של פלורהקרונות נוסעים פתוחיםהבמה הניידת