FANDOM

"[ג'יימס] חולה."
"כן, הוא כן - כלומר, אני כן!"
— גורדון וג'יימס (תרגום חופשי)

לסמוך על/לבטוח בתומס (באנגלית: Trust Thomas) הוא הפרק השלושה עשר של העונה השלישית.

עלילה

תומס מגלה כי בֶּרטי איבד את אמונו בשירותיה של חברת הרכבות לאחר שנכשלה באספקת זפת לצורך תחזוקת הכבישים לפני שבועיים, והוא מחליט למצוא את שורש הבעיה.

בינתיים מתלונן ג'יימס על כך שהוא נאלץ להעתיק קרונות בשעה שפרסי נמצא בַּנמל, וגורדון מציע לג'יימס להעמיד פני "חולה" על מנת להשתמט. כשתומס מגיע, ג'יימס מספר לו שהוא "חולה", ותומס מציע להוביל את קרונות המשא שלו עבורו. הקרונות, שכועסים על ג'יימס על שהתנגש בהם, מחליטים לשפוך את חמתם על תומס. בַּדרך חזרה מהמחצבה דוחפים הקרונות את תומס על פני מסוט ולעבר מעגן שצף לרוחב האגם ושוקע בַּמים. תומס מושפל מהתקרית הבלתי צפוייה.

דאק מפנה את קרונות המשא ואדוארד עוזר לתומס להגיע הביתה. אחר כך נזכר תומס בַּזפת האבודה ומספר עליה לאדוארד; אדוארד זוכר שמכלית זפת הושארה בתחנת ולזוורת' ומציע לאסוף אותה על מנת לוודא שהיא תגיע לַכביש המשובש של בֶּרטי. ג'יימס וגורדון מתנצלים על תעלולם, ובֶּרטי מגיע ומודיע שהכביש נמצא בתיקונים וכי הוא חזר לתת אמון בחברת הרכבות. גורדון וג'יימס יוצאים בשקט לַמחסן, אבל תומס עדיין לא לבדו מאחר שהקרפדה מהאגם במקרה הסתתרה על המדרך שלו כנוסעת סמוייה.

דמויות

מקומות

טריוויה

  • עלילת הפרק מבוססת באופן חלקי על סיפור כתב-העת "הכבישים המשובשים של בֶּרטי".
  • סצנה גנוזה של תומס נוסע על הרכבת הקלה הישנה של טובי מהעונה הראשונה משמשת בתחילת הפרק.
  • זאת הייתה הופעתו האחרונה של הריבוע האדום על חלקו האחורי של תומס עד לספיישל "ההרפתקה מתחילה".
  • העובדה שג'יימס מעמיד פני "חולה", כפי שהציע לו גורדון, מבוססת באופן רופף על התנהגותו של סר הנדל בסיפור "קרונות משא". לימים שימש הסיפור המקורי בָּעונה שאחרי.

שגיאות

  • המסילה המוגבהת שעליה נוסע תומס היא זו הנמצאת בַּרכבת הקלה הישנה של טובי.
  • אף שג'יימס אומר שהוא נאלץ לבצע את עבודתו של פרסי בשעה שפרסי בַּנמל, פרסי נראה בַּרקע בְּתקריב על גורדון מחייך בַּמגרש.
  • כשתומס עובר ליד המצלמה בעת הובלת הקרונות לַמחצבה, פניו של הקרון האחרון עומדים ליפול.
  • באחד הצילומים על תומס בעוברו עם הקרונות הריקים ליד המצלמה, פניו של אחד הקרונות אינם ממורכזים.
  • כשתומס יוצא מהמחצבה וכשהוא חוצה את הגשר, לקרונותיו אין פָּנִים, אף שהיו להם פָּנִים קודם ואחר כך.
  • תומס עובר על המסוט המוביל לַאגם המרופש בטרם הקריין מספיק לומר זאת.
  • כשתומס נדחף לתוך האגם על ידי הקרונות הטורדניים, משקלו של תומס גורם לַמסילה לנוע במעט.
  • הקריין אומר שנהגו של תומס הפעיל את הבלמים, אך גלגליו עדיין בתנועה.
  • בַּתקריב על תומס לאחר שהוא נישא על המעגן, גלגליו כבר שקעו בתוך האגם, אך בַּצילום השני על גלגליו, הם טרם שקעו.
  • אדוארד אומר שקרון זפת הושאר בתחנתו, אבל בַּפלאשבק מופיעים שני קרונות.
  • הקרפדה שעל חזיתו של תומס בסוף הפרק מודבקת באמצעות דבק מתחת לרגליה.
  • בַּדיבוב האמריקאי אומר הקריין שהקרונות דחפו את תומס מעבר לַמסוט, אף שהדבר קרה הרבה לפני תחילת הסצנה.
  • בַּגרסה המשוחזרת, המצלמה רועדת באחד התקריבים על גורדון.
  • בַּגרסה המשוחזרת, ג'יימס עובר ליד המצלמה לחלוטין בעת דחיפת הקרונות, דבר הגורם לכך שהצליל מושמע לאחר שג'יימס מתנגש בַּקרונות ושפעולותיו של ג'יימס חוזרות על עצמן כשהוא עוצר ליד גורדון בַּסצנה הבאה.
  • בַּסצנה הראשונה, קלרבל פונה בַּכיוון הלא נכון.
  • בַּצילום הראשון על המגרש נראה אדוארד מוביל קרונות אקספרס כשרכבת משא עוברת לידו, אך בַּצילום הבא נעלמו שתי הרכבות.
  • במהלך השיחה בין גורדון, ג'יימס ותומס, צלילי השריקות (צפירות) של אדוארד ושל דאק ושל שריקת כרטיסן נשמעים מספר פעמים.
  • כשבֶּרטי מגיע לַמגרש כדי להודות לתומס על עזרתו במציאת הזפת נראים כמה קרונות אבנים בַּמסילה הצדדית שמימין לבֶּרטי. עם זאת, כשהמצלמה עוברת לְתקריב על בֶּרטי, הקרונות נעלמים.

גלריה