FANDOM

"זמן הוא זמן! למה שאצטרך לאלץ את נוסעיי להמתין, בעוד הנרי וג'יימס מתמהמהים על ויאדוקטים כל היום?"
— תומס (תרגום חופשי)

מוטב מאוחר מלעולם לא (באנגלית: Better Late Than Never) הוא הפרק החמישה עשר של העונה השנייה.

עלילה

העבודה נהייתה קשה עבור הקטרים באי סודור. הוויאדוקט בקו הרכבת הראשי נמצא בשלבי תיקונים לרבות חיזוק הקשתות. הואיל והמפקח השמן מסרב לסגור את המסילה במהלך העבודות, העבודה אורכת זמן רב וכל הקטרים החוצים את הוויאדוקט נדרשים לעשות כן לאט ובזהירות, שמא יגרמו לגשר לקרוס מתחתם. כתוצאה מכך מרבים הקטרים להתעכב בדרכם למקום המפגש בו תומס ממתין לנוסעיו.

תומס מתלונן מתוך מחשבה שהקטרים נוסעים לאט רק על מנת לגרום לו לאחר; בוקר אחד הוא רוטן בפני הנרי על איחורו. הנרי מתגונן ומציין שהוא ושאר הקטרים נאלצים להנמיך את מהירות נסיעתם בשל עבודות התחזוקה, אך תומס אדיש לדבריו ועוזב בניסיון לפצות על זמן אבוד.

לרוב כשתומס מגיע לתחנה מגיע בֶּרטי תוך זמן קצר אחר כך, ונוסעיו יורדים ממנו ועוברים ישירות לתומס. עם זאת, הואיל והקטרים הגדולים מאחרים להגיע לתומס, תומס מאחר להגיע לנוסעיו של בֶּרטי ואלה מרבים למצוא את עצמם בהמתנה על הרציף, דבר הגורם לבֶּרטי לכעוס על תומס. כשתומס מגיע אותו היום אומר בֶּרטי לתומס כי בדרך כלל צפוי ממנו להגיע מהר יותר. אחר כך הוא מעיר שהם צריכים לערוך עוד מירוץ בחושבו שהפעם ינצח נגד תומס, ובכך מרגיז את תומס המותש וגורם לו להאשים את קטרי הקו הראשי ב"התמהמהות" על הוויאדוקט ולראות בכך תירוץ לעצלנות.

יום אחר מגיע ג'יימס מאוחר יותר מאי פעם. ג'יימס מתנצל מאחר שעצירה בתחנה בשילוב עם העיכוב בוויאדוקט גרמו לאיחורו. לתומס, כרגיל, אין עניין בתירוצים והוא עוזב בהתלוננות. הוא מנסה להגיע לתחנה מהר ככל יכולתו, אבל אינו יכול להספיק. עם זאת משתנים הדברים כשתומס רואה את בֶּרטי במפגש כביש-מסילה כשהרדיאטור שלו מעלה אדים. תומס אומר לבֶּרטי שהוא מאחר, אך בֶּרטי אומר לתומס שהוא מרגיש נורא ונהגו אינו יכול לתקנו. איחורו הרב של תומס מהווה הקלה במידת מה, מאחר שכעת הוא יוכל לאסוף את הנוסעים במפגש הכביש-מסילה במקום לאלץ אותם להיתקע. חמתו של תומס התפוגגה, והוא מרחם על בֶּרטי ומבטיח להשיג עזרה בתחנה הבאה. תומס עוזב ומסיע את הנוסעים הביתה.

לאחר תיקוניו של בֶּרטי מפצים הוא ותומס על המריבה, והשניים מסכימים כי לפעמים איחור מסוגל דווקא להועיל במידה ניכרת.

דמויות

מקומות

טריוויה

  • פרק זה מבוסס על הסיפור בעל אותו השם מהספר "עוד על אודות תומס הקטר", מספרי "סדרת הרכבות".
  • נעשה שימוש בקטעי ארכיון מהפרקים "הרכבת של תומס", "תומס והכרטיסן" ו"תומס ובֶּרטי", כמו גם בסצנה גנוזה מהפרק "תומס וטרבור".
  • סוף הפרק צולם במקביל לפרק "המרדף של בֶּרטי" הואיל ותומס ובֶּרטי נמצאים באותם המיקומים בטידמת', אם כי זוויות הצילום אחרות.
  • בארצות הברית שודר פרק זה לפני הפרק "ניצל מסכנת גריטה"; עקב זאת, טרבור לא היה מוכר לקהל הצופים האמריקאי. כמו כן, הפרק שודר לפני הפרק "גילוח קרוב".
  • למשך שארית העונה השנייה, הוויאדוקט תמיד נראה בשלבי תחזוקה.
  • הקרדיט לכריסטופר אודרי על כתיבת העלילה הופיע במקור כשפרק זה שודר יחד עם הפרק "קרון הבילום המרוסק". בגרסאות מאוחרות יותר במהלך שנות התשעים (בפרט בקלטות וידאו ובערוץ "קרטון נטוורק") נעשה שימוש בקרדיטים מהפרק "דאק לוקח אחריות". הקרדיט ניתן לכריסטופר בכל הגרסאות החדשות.
  • כשהפרק שודר במסגרת "תחנת זמן נוצץ" בפרק "מר כרטיסן הסהרורי", סוף הפרק נקטע כשבֶּרטי עזב.

שגיאות

  • אפקט השריקה (צפירה) של תומס משמש את אדוארד בתחילת הפרק.
  • תומס נאלץ להמתין לג'יימס במקום המפגש; ג'יימס מביא לכאורה את נוסעיו של תומס, אלא שהוא סוחב קרונות משא אטומים.
  • בחלק ניכר מהסצנות פונה קלרבל לכיוון הלא נכון.
  • פניו של בֶּרטי רופפים כשהוא אומר "שוב איחרת!" ומחוברות באופן ברור באמצעות בלו-טאק.
  • עיניו של תומס רופפות כשהוא אומר "זמן הוא זמן!".
  • בצאת תומס מהתחנה בסוף הפרק, המסילה נעה במעט בכוחות עצמה.

גלריה