FANDOM

ערך זה עוסק בקטר. ייתכן שהתכוונתם לספר בסדרת "ספריית סיפורי תומס שלי".

מרדוק (באנגלית: Murdoch) הוא אחד הקטרים הגדולים והחזקים ביותר בסודור.

ביוגרפיה

מרדוק הובא על מנת להקל על עומסי העבודה של הקטרים. הוא היה ענק וחזק, ולכן שאר הקטרים רצו מאוד ללמוד עליו. אלא שמרדוק לא סבל את ההמולה שהם הקימו, וגער בסולטי ובהארווי לאחר ששאלו אותו מה עבר בחייו. למחרת קיבל מרדוק הזדמנות להוביל רכבת באזור הכפרי השקט, אך מסעו נקטע על ידי כבשים שנמלטו. מרדוק נאלץ להמתין עם הכבשים הרועשות עד שטובי יכול היה להביא את האיכר כדי לפנותן. באותו הלילה, החברה שאירחו לו סולטי והארווי הקלה עליו.

מרדוק שמח אך התבייש להתקשט לקראת חגיגות האחד במאי.

יום סתיו סוער אחד נחת שטיח גדול ואדום על רכבת המשא של מרדוק, ללא ידיעתו. למשך זמן זה רדף פרסי אחריו, עד ששוב נישא השטיח ברוח החזקה.

כשוויף הגיע לראשונה לסודור, מרדוק, מוֹלי ונוויל צחקו מאמילי כשהיא הכירה לוויף את סביבת האי.

פעם הזדקקה אמילי לעזרתו של מרדוק כשנתקעה בבוץ, ולקראת הסוף שאלה אותו איזו מסילה היה כדאי לה לקחת. מרדוק סיפר לאמילי שהתחילו לפנות את המסילות בגבעת גורדון ואמר לה לנסוע דרך הכפר במקום זאת.

מרדוק העתיק את רוקי בעת שעזר לתומס להשיג בחזרה את החומרים האבודים לשיפוץ גשר נהר סודור.

אישיות

מרדוק הוא קטר חזק ועוצמתי בעל עשרה גלגלי הנעה. הוא אחד הקטרים הגדולים ביותר העובדים בסודור והובא לאי על מנת להקל על עומס העבודה ולסחוב רכבות משא כבדות לאורך הקו הראשי. מרדוק הוא ענק עדין וביישן. לרוב ניתן למצוא אותו מחפש שקט ושלווה הרחק מן החצרים ומהנמל הרועש. הוא אוהב לסחוב רכבות ארוכות דרך האזורים הכפריים, ומסוגל להיות קטר מרוסן, למרות נטייתו לאבד סבלנות או להתעצבן אם אינו מרוויח קצת זמן חופשי. אף על פי שהוא יכול לעבוד באופן עצמאי, מרדוק לא מהסס להצטרף, לעזור, ולתת עצות אותן הוא חושב ראויות, אם כי למרות היותו קשה לפספס עקב עוצמתו וגודלו המגדירים אותו, הוא לא ינסה למשוך אליו תשומת לב.

מפרט טכני

אב טיפוס

מרדוק הוא קטר משא מסוג 9F של חברת "בריטיש ריילווייז". קטרים אלה היו קטרי הקיטור האחרונים שנבנו בעבור החברה, והאחרון שבהם, "איוונינג סטאר", נבנה בשנת 1960.

צביעה

מרדוק צבוע בצבע כתום עם פסים ירוקים ואדומים. יש לו סכי-עשן ועליהם לוחיות שם אדומות עם כתב זהוב.

טריוויה

  • בדיבוב הבריטי, למרדוק מבטא סקוטי בעונה השתים עשרה.
  • על פי תחילת העבודה על העונה השביעית, מרדוק עמד במקור להיות מסוג BR Standard Class 7. בנוסף, לאחר שהוחלט לבסס אותו על קטר 9F, צבעו עמד במקור להיות חוּם ערמוני עם פסים צהובים, על פי השרטוטים המקוריים של רוברט גולד-גאליירס. מכיוון שארתור כבר עמד להיות בצבעים אלה, שונתה צביעתו של מרדוק לכתום עם פסים ירוקים ואדומים על מנת למנוע התמזגות בין צבעיהם של שני הקטרים.
  • קטר הרפאים בפרק "ליל כל הקדושים" מן העונה השמינית השתמש בבוכנות של מרדוק.
המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמוֹלינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד