תומספדיה
Advertisement
תומספדיה

נורמן (באנגלית: Norman; מכונה נורם, Norm) הוא קטר דיזל בצבע אדום כתמתם, ואחיו התאום של דניס.

ביוגרפיה

נורמן היה אחד מקטרי הדיזל שהשתלטו על מוסך הקיטור סודור. לימים לעג לפלין כשהשני לא הצליח להציל את תומס. נורמן סיפר לפרסי שסידני נשאר על מתקן ההרמה במשך שנתיים, ונכח כשסידני קיבל את גלגליו החדשים. בנוסף הציע לתומס ללון במוסך הדיזל כשהסובבן במחסן הקטרים טידמת' קפא.

בעונה השמונה עשרה נכח נורמן במוסך הדיזל כשפקסטון חזר לאחר שחיפש אותו, את דיזל, את סידני, את דֵן ואת דארט.

אישיות

נורמן נראה כמו תאומו, דניס, אבל מנומס בהרבה לעומתו. הוא חפץ שכל קטרי הקיטור והדיזל כאחד יאהבו אותו. הוא עושה את חלקו במוסך הדיזל ומציית לכל פקודותיו. אלא שנורמן המסכן מתקלקל לעתים קרובות, ואת זה הוא לא אוהב. בניגוד לדניס העצלן, נורמן היה מוכיח כמה תועלת הוא מסוגל להביא אילו תוקן כהלכה. בנוסף, הוא מוכן לתת עזרה לקטר אחר שבצרה.

מפרט טכני

אב טיפוס

נורמן מבוסס על קטר הדיזל הניסיוני מעיצוב בוליד, מס' 11001. דניס מבוסס אף הוא על קטר זה.

צביעה

נורמן צבוע אדום כתמתם עם פסים צהובים ועם גג אפור כהה.

טריוויה

  • נורמן הוא תאומו של דניס. הדבר נחשב בלתי אפשרי מאחר שמס' 11001 היה היחיד מסוגו שנבנה. אולם, בעיה זו קיימת גם עם קטרים אחרים כגון סקארלווי/טאליל'ין ורנייאס/דולגוך.
  • שמו של נורמן לא הוזכר כלל בספיישל "יום הדיזלים", למעט בשיר ששמו כשם הסרט.
הרכבת הצפון-מערבית
תומסאדוארד (אדי)הנריגורדוןג'יימספרסיטובידאקדונלד ודאגלסאוליברדייזיבוקובֶּרקטר מפעל התחזוקהפיפ ואֶמה
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמוֹלינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהסונידיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶן (דַן)דארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד
Advertisement