FANDOM

ניה (באנגלית: Nia, "תכלית" בסווהילי) היא קטר מכלים נקבי ממוצא קנייתי. ניה התיידדה עם תומס וליוותה אותו במסעו חובק העולם. ניה היא כיום תוספת קבועה למערך הקטרים של המסילה הצפון-מערבית.

ביוגרפיה

ניה היא קטר מכלים ממדינת קניה שבאפריקה וחברה חדשה בצוות הקיטור בסודור. היא אופטימית מאוד ואוהבת הנאות, ומניע אותה מצפן מוסרי חזק. היא בעלת גישה רצינית כלפי הגינות ואדיבות, ואינה מפחדת להביע את דעתה במידת הצורך. ניה הן מתחשבת והן מעשית ולעתים עולים לה רעיונות יצירתיים עד מאוד. בסופו של דבר, טוּב ליבה והתלהבותה המידבקת תמיד עוזרים לה לקנות את לב הזולת.

אישיות

ניה היא קטר הרפתקן ומבדר, והיא מלמדת את תומס על ידידות. בין אם היא בארץ מוצאה אפריקה או מטיילת בעולם, ניה מתחשבת ובעלת גישה חיובית. לפעמים עשוי הלהט שלה לעזור להרגיז את ידידיה, אך אמיתותה ואדיבותה תמיד קונות אותם.

מפרט טכני

אב טיפוס

ניה מבוססת על קטר KUR ED1, סדרת קטרי מכלים בעלי סידור גלגלים 2-6-2 שנבנו במפעל "וולקן" (Vulcan Foundry) לצרכיה של מסילת קניה-אוגנדה (Kenya-Uganda Railway) בין השנים 1926 ו-1930. לימים הופעלו קטרים אלו על ידי חברת הרכבות המזרח אפריקאית (East African Railways) וסווגו מחדש לסדרת EAR 11.

ניה הותאמה לשימוש על מסילות בריטיות. בעוד אב הטיפוס המקורי שלה נועד לרוחב מסילה צר, ניה מיועדת לרוחב סטיבנסון, ונוספו לה בלמי רתיעה ומצמדי שרשרת.

צביעה

ניה צבועה כתום עם פסים צהובים. לאורך מכליה וכיפתה צבועים פסים בעלי עיצוב אפריקאי עם הצבעים אדום, צהוב, ירוק וסגול, כמו גם פסים ירוקים וצהובים על בוכנותיה ופסים ירוקים על משאבת הבלימה שלה, והמדרך שלה צבוע אדום. שמה צבוע על צידי מכליה והמספר 18 על תא הנהג שלה בצהוב בתוך ריבועים שחורים.

טריוויה

  • פירוש שמה של ניה הוא "תכלית" (מטרה) בסווהילי.
  • מומחים מארגון האומות המאוחדות (האו"ם) ומהחברה האפריקאית המלכותית (Royal African Society) סייעו לצוות ההפקה ביצירת דמותה של ניה.
  • בשלב מסוים ביצירתה עמדה ניה ליקרא במקור קסי (Kessie).
  • ניה היא הקטר הראשון בעל חברת צוות נשית.
  • ניה היא חברת צוות הקיטור היחידה שהגיעה לסודור ממדינה שאינה בממלכה המאוחדת.
  • נכון להיום, ניה היא חברת צוות הקיטור היחידה שצבע מפלסת השלג שלה אינו תואם את צביעתה שלה. כמו כן, היא הקטר השלישי מבחינה זו באופן כללי, מאחר שתומס עטה מפלסת חלודה לזמן קצר בפרק "זה בסך הכל שלג" ולספנסר יש מפלסת שחורה.
  • על פי תמונות קונספט עמדו גלגליה של ניה להיות במקור אדומים.
  • מספרה של ניה (18) נבחר היות והיא הוצגה לראשונה בשנת 2018.
מסילות אחרות
87546 ו-98462קטרי בית המלאכהקטרי קיטור של בריטיש ריילווייזקטר העיר הגדולהסוג 40ג'ינטי ופָּאגגרוטאות קטריםD199קינג ג'יימס הראשון87831020האחים של טוביאולד סטאק-אפ3112010751וילברטשש עשרהאלברט
ליידיספנסרהירוקונורקייטליןגטורסמסון (שמשון)ספלאטר (ספוטר) ודודג'
תיאולקסימרליןהוריקןפרנקי
לוגןסם
אשימהרג'יביוֹנג בַּאוֹויניקרלוסראולשייןאטייןפרידהג'ינהאקסלאיוואןהונג-מיינוּר ג'האןשנקרטאמיקהקוואקוּבוֹ
הקרונות של ספנסרהקרונות של קונורהקרונות של קייטליןברדפורדאן אן ויִין-לונגאוברי ואיידן
המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמוֹלינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד