"הובלה! לולא הייתה הובלה לא הייתה שום בנייה. לפיכך אני החשוב ביותר!"
— נלסון, "באתר הבנייה עם תומס" (תרגום חופשי)

נלסון (באנגלית: Nelson) הוא גורר-תומך כבד העובד בחברת הבנייה של סודור. נלסון מצויד בנגרר נמוך המשמש להובלת המכונות.

ביוגרפיה

תפקידו של נלסון הוא להסיע פועלי בניין ואת מכונות הצמ"ה מאתרי בנייה ואליהם. כמי שנושא מטענים שמשקלם כה כבד, הוא מרבה לחוש עומס עבודה אבל אף פעם לא מתלונן.

בהופעתו הראשונה שאל ג'ק את נלסון אם הוא היה "החשוב ביותר", משום שקודם לכן פטריק התרברב על היותו "החשוב ביותר". נלסון הסביר לג'ק שהוא היה החשוב ביותר, בהיותו מקור התחבורה העיקרי. לימים כשסופה עוצמתית השתוללה ברחבי סודור נשלחו נלסון ואוליבר לפנות את מנהרת הנרי.

עם זאת החל נלסון למאוס בכך שהוא נאלץ להוביל את שאר המכונות מהעבודה ואליה כל הזמן. הוא החל לחלום שהוא מובל בעצמו. למחרת נקלע תומס לשימוט ואחד מגלגליו נשבר, כך שנלסון נשלח להוביל את תומס למגרש התחזוקה. להפתעתו, לאחר שעשה זאת הוביל פרסי את נלסון חזרה למגרש על גבי קרון שטוח. לנלסון הייתה נסיעה נפלאה, והיא הייתה קסומה בדיוק כפי שחלם.

אישיות

נלסון הוא גורר-תומך חכם ואינטליגנטי שלעתים חש תחושת עומס עבודה אבל אף פעם לא מתלונן. הוא גאה בצבעו ושמח ביותר כשהוא נראה כמיטבו. אף שהוא לעולם לא יתלונן, הוא המכונה הראשונה שתעיר הערה על מה שמשתבש באתר הבנייה.

מפרט טכני

אב טיפוס

חזיתו של נלסון בעלת דמיון רב לגורר-תומך 15LA של חברת "סקאמל". חלקו האחורי דומה לשל גורר-תומך "פיוניר" של חברת "סקאמל" משנת 1927.

צביעה

נלסון צבוע שחור עם פסים בצבעי קרם ואדום, צלחות גלגלים וקורה קדמית אדומות. בצבע קרם צבועים שמו (מעל שמשת תא הנהג) והמספר 10 (על דלתותיו).

טריוויה

  • בתמונות קונספט ובאיורים פרסומיים מסוימים היה לנלסון את מספר הרישוי 201 RGG. הדבר היה אזכור לשמו של רוברט גולד-גאליירס, המנהל האמנותי של הסדרה. כמו כן, הוא אמור היה לשאת את סמליל סקאמל בחזיתו, ואת השם "סודור" ליד שמו.
  • באופן מוזר, שני דגמי הצעצוע של נלסון אינם כוללים את הנגרר שלו.
חברת הבנייה של סודור
נלסוןג'קאלפִיאוליברמקס ומונטיקליביירוןנדאיזובלהפטריקברנדהבאסטרדרסי
נייג'ל

כלי רכב יבשתיים
טֶרֶנס (טראנס)בֶּרטיטרבורג'ורג'קרולייןBMC‏ 040בולג'יJTK 62הטרקטור של ויליטרקטוריםמסחרית הדואר
המשאיות האיומותבוץ'טמפראליזבתחברת הבנייה של סודור (נלסון, ג'ק, אלפִי, אוליבר, מקס ומונטי, קלי, ביירון, נד, איזובלה, פטריק, ברנדה, באסטר, דרסי, נייג'ל) • מדג'קוויןפליןאייסאסתרקליאוהמכונית של סר טופְּהם הַאטאוטובוסיםמשאיות דייסוןמוניותכבאיותאמבולנסיםהמשאית שתומת העיןהמעמיסמסחרית מאפיית סודוררכב השטח של גברת ג'נירכבי מחצבת ההרים הכחוליםמסיעי מזוודותמלגזותמשאיות