תומספדיה
Advertisement
תומספדיה
"אה, 'תושמד'? אמרת 'תושמד'?"
"ב-ת'?"
"כאילו ב-ט'?"
"כן! תושמד!"
— דיזל 10, ספלאטר/ספוטר ודודג', "תומס ומסילת הקסמים"

ספלאטר (באנגלית: Splatter; בעברית נקרא ספוטר[1]) ודודג' (באנגלית: Dodge; נקראו בפי דיזל 10 בכינוי "ספלודג' ", Splodge, בעברית: "ספודג'", הלחם בסיסים של שמותיהם) היו המשרתים האווילים של דיזל 10.

ביוגרפיה

ספלאטר ודודג' הם שני קטרי דיזל המיועדים לעיתוק, שעבדו לצד דיזל 10 בשלב מסוים. דיזל 10 כינה את השניים "ספ(ל)ודג'", בטענה כי לא היה לו זמן לבטא את שמותיהם בנפרד.

דיזל 10 רצה לטהר את הרכבת מפני קטרי קיטור, וספלאטר ודודג' היו שאננים לגבי תוכניותיו, שמרו תכופות על מנהיגם ונכחו בסביבתו כשזמם מזימות.

לבסוף מאסו השניים בדיזל 10 והם סירבו להתלוות אליו כשניסה לרדוף אחר ליידי ותומס.

לא ידוע מה עלה בגורלם בהמשך, אם כי ניתן לשער שהם חזרו ליבשת.

אישיות

שני הקטרים שאננים, מוזרים, פחדניים ונוטים להתלוצץ. ספלאטר הוא הפטפטן יותר, שעה שדודג' חכם יותר. אף שפרסי פוחד מהם, אין להם את החוכמה או את הזדוניות שיש לדיזל 10. הם נהנים לראות את דיזל 10 נכשל בתוכניותיו, אבל הם גם מועדים לפורענות. אף שתמכו תחילה בדיזל 10, נדמה היה שהם סירבו לחסל קטרים אחרים, אפילו לא קטרי קיטור, ולבסוף נטשו את דיזל 10.

מפרט טכני

אב טיפוס

ספלאטר ודודג' מבוססים על קטרי עיתוק דיזל מסדרת 08 של חברת "בריטיש ריילווייז". דיזל, ארי, בֶּרט, פקסטון, סידני, אולי וקטרי הדיזל מהיבשת שייכים אף הם לסדרה זו.

עם זאת, שלא כמו יתר קטרי ה-08, לספלאטר ולדודג' אין סולמות בחזיתם.

צביעוֹת

ספלאטר/ספוטר צבוע סגול ואפור, ואילו דודג' צבוע ירוק זית ואפור. לשניהם צבעים דהויים מאוד, ושמותיהם (המקוריים) רשומים על צדדיהם בכתב לבן.

טריוויה

  • תמונת 'מאחורי הקלעים' מראה את ספלאטר ואת דודג' ללא שמותיהם.
  • בראיון עם כריס לויד לאתר המעריצים "האי סודור", התגלה כי דגמיהם של ספלאטר ודודג' מעולם לא הוחזרו מקנדה לאחר צילומי "תומס ומסילת הקסמים".
  • בתסריט המקורי של "תומס ומסילת הקסמים", ספלאטר ודודג' מעולם לא התנפלו על דיזל 10. במקום זאת, ג'ורג', שעמד להיות אחד מעוזריו של דיזל 10, התנפל עליהם, וגרם להם לעוט עליו, ולבסוף להתנגש אחד בשני ולרדת מן הפסים. בגרסה אחרת של התסריט, הם היו לכודים במסילת עיתוק כשג'וניור, עם עזרתו של ג'ורג', חסם אותם בעזרת סלע ענק.
  • הבדל נוסף בתסריט המקורי היה שמנהיגם כינה אותם במקור "ספלאדג' " ("Spladge") במקום "ספלודג' ".
  • במושגי אומנות מוקדמים, התגלה כי לספלאטר עמדו להיות פסי אזהרה שחורים וצהובים לאורך חלקו התחתון של גופו, ולדודג' עמדו להיות מעקות על מדרכו. בנוסף, שניהם צוירו עם תווי פנים שונים בצורה מהותית אחד לשני.
  • ספלאטר הוא בין הדמויות היחידות ששמותיהן או הגייתם שונו בגרסאות מדובבות לעברית, על אף ששמו המקורי מתנוסס על צדדיו.

הערות שוליים

חברות רכבת אחרות
87546 ו-98462קטרי בית המלאכהקטרי קיטור של בריטיש ריילווייזקטר העיר הגדולהסוג 40ג'ינטי ופָּאגגרוטאות קטריםD199קינג ג'יימס הראשון87831020האחים של טוביD401253112010751וילברטשש עשרהאלברט
ספנסרהירוקונורקייטליןגטורסמסון (שמשון)ספלאטר (ספוטר) ודודג'
תיאולקסימרליןהוריקןפרנקי
לוגןסם
אשימהרג'יביוֹנג בַּאוֹויניקרלוסראולשייןאטייןפרידהג'ינהאקסלאיוואןהונג-מיינוּר ג'האןשנקרטמיקהקוואקוּבוֹלורנצוגבריאלהפרננדוגוסטבודאצ'סמרסיה ומרסיוקנג'י
הקרונות של ספנסרהקרונות של קונורהקרונות של קייטליןברדפורדאן אן ויִין-לונגאוברי ואיידןלייבֶּפֶּה
Advertisement