"תראי, דייזי! יש לי סוכריות; קוראים להן 'עיני פרים'! אני אוהב אותן, מה איתָךְ?"
"תשאירו את 'עיני הפרים' לעצמכם!"
— ילד ודייזי (תרגום חופשי)

עיני פרים (באנגלית: Bulls Eyes) הוא הפרק העשרים ואחד של העונה הרביעית.

עלילה

הלוחות הצדדיים והמגינים של טובי מיועדים לִמניעת פגיעה בְּבעלי חיים בְּמידה שהם בורחים לעבר המסילה, אבל דייזי חושבת שהם נראים מגוחכים וסבורה שטובי עצמו מפחד להיפגע. היא מספרת לטובי שכל בעל חיים, לרבות אחד גדול כמו פַּר, תמיד יברח ממנה אם היא תצפור ותסתכל לו בַּעיניים, אף שטובי מתעקש שהיא טועה. מאוחר יותר אותו היום מבקש שוטר מדייזי להוביל פַּר שברח חזרה לַאיכר האחראי עליו. דייזי יוצאת לַדרך תוך התלהבות מלהוכיח לטובי שהיא מסוגלת להתמודד עם פרים, אף שהיא מעולם לא נתקלה בְּפַּר קודם לכן.

אף שהוא אינו בדיוק פראי, הפַּר "צ'מפיון" היה מעוצבן אותו הבוקר, דבר שגרם לו לקפוץ מעבר לַגדר ולהחליק לעבר המסילה בְּמורד העמק. בדיוק כשהוא עומד ללעוס את העשב הסמוך מגיעה דייזי וצופרת לו שיפנה את דרכה. חרף מספר ניסיונות, צ'מפיון מתעלם ממנה וממשיך ללעוס. לבסוף הוא רואה את דייזי ומתקרב אליה בְּסקרנות. דייזי נלחצת מכיוון שהפַּר אינו בורח כפי שציפתה, ואף שנהגה של דייזי מתעקש שצ'מפיון אינו מזיק, היא חוששת שהיא עלולה להיפגע אבל מסתירה זאת. אחר כך מרחרח צ'מפיון את דייזי. מתברר שדי בכך כדי להרתיע את דייזי ולגרום לה לחזור לַתחנה.

במהרה לומד טובי על המאורע, ולאחר שהוא מזכיר לדייזי השותקת והנבוכה שפרים תמיד בורחים לִדבריה, הוא יוצא לגרש את צ'מפיון בעצמו. אף שפעמונו וצופרו של טובי אינם מצליחים לגרש את הפַּר שעדיין ממשיך לרעות, הוא לבסוף נרתע לאחר שטובי משחרר עליו קיטור ומתאחד עם האיכר בְּהמשך המסילה. מאוחר יותר אותו הערב מתגרים כמה ילדים בדייזי המותשת בְּתחנה עם כמה סוכריות הנקראות "עיני פרים". דייזי המעוצבנת עוזבת לְמחסנה הפרטי.

דמויות

מקומות

טריוויה

  • פרק זה מבוסס על הסיפור בעל אותו השם מהספר "קטרי השלוחה", מספרי "סדרת הרכבות".
  • על פי סדר ההפקה, פרק זה הוא העשרים ושניים של העונה הרביעית.
  • פרק זה מתרחש לפני הפרק "המצב המסוכן של פרסי", היות והקריין אומר שדייזי מעולם לא פגשה פַּר.
  • הדיבוב האמריקאי הופץ בְּקלטות וידאו בלבד ומעולם לא הופץ ב-DVD לאחר הפסקת השימוש בְּווידאו. קטע מהפרק הופיע בְּתוספת הבונוס "האלבום של סר טופְּהם הַאט" בְּהפצות ה-DVD "חברים חדשים לתומס", "הנרי והפיל" ו"קטרים חברים". לבסוף הופץ הפרק המלא באמזון לְהורדה דיגיטלית בשנת 2016.
  • צילום מתוך פרק זה הופץ בתור בול של הדואר המלכותי בשנת 2011 לרגל יום הולדתו המאה של וילברט אודרי.
  • הסוכריות ככל הנראה מיוצגות על ידי חרוזים שחורים ולבנים.
  • בְּפרק זה נרשם סופם של דברים מסוימים עבור דייזי:
  • בְּפרק זה נשמע לראשונה צופרו של טובי (צפירתו של פרסי בְּגובה נמוך יותר).
  • צופרה של דייזי השתנה.
  • בְּפרק זה נרשמה הופעתה היחידה של המנהרה המבוצרת בְּסדרת הטלוויזיה עד כה.

שגיאות

  • בַּדיבוב ההינדי ניתן קרדיט למייקל אנג'ליס על הקריינות, למרות הדיבוב מחדש.
  • לאחר שג'יימס עובר ליד טובי עם קרונות הנוסעים עוברת המצלמה לדייזי לְמשך כ-5 שניות ואחר כך חוזרת לטובי, אבל ג'יימס אינו נראֶה כלל.
  • עינה השמאלית של דייזי מעט לא-מתואמת לאחר שהיא עוברת בְּמפגש המסילה.
  • כשהשוטר מזהיר את דייזי לגבי צ'מפיון, פיו של הכרטיסן שלידו חסר.
  • כשצ'מפיון מסתכל סביבו נראֶה פתח קטן בְּפתח המנהרה.
  • מנגנון העיניים של דייזי גלוי כשהשוטר מסַפֵּר לה על צ'מפיון וכשצ'מפיון מרחרח אותה.
  • לאחר שדייזי אומרת "תשאירו את 'עיני הפרים' לעצמכם!" היא פונה בַּמָסוֹט, אך היא פונה שוב בַּצילום שאחרי.
  • בְּמהלך סצנות הפתיחה בְּתחנת אלזברידג' משתנה סידור הגלגלים של דייזי ל-Co-Bo. משוער שהסיבה היא שימוש בַּתושבת של בוקו.
  • פָּניה של דייזי עומדים ליפול כשטובי פוגש אותה בְּמחסנה.
  • עיניו של טובי רופפות בצאתו מן המנהרה.

גלריה