תומספדיה
Advertisement
תומספדיה
אם התכוונתם למשמעות אחרת, ראו תומס לנד (פירושונים).

DraytonManorlogo.png

דרייטון מנור (באנגלית: Drayton Manor) הוא מקומו של פארק תומס לנד (Thomas Land), פארק השעשועים הראשון באירופה בנושא "תומס הקטר וחברים". הפארק נפתח ב-6 במרץ 2008.

בשנת 2009 פתחה חברת "היט אנטרטיינמנט" תערוכה להצגת חלק מהדגמים המקוריים ששימשו בצילומי סדרת הטלוויזיה, עקב המעבר להנפשה ממוחשבת. חלקי פלסטיק זעירים נוספו בין הקרונות והקטרים על מנת למנוע נזק לבלמי הרתיעה של הדגמים.

מִתקנים

רכבות

מסילה צרה עם דגמי קטרים הבנויים כקטרי קיטור עוברת בין התחנות נאפפורד וטידמת' הולט. לאורכה מצויים גם כפר דראיו ומחסן הקטרים טידמת', שם מוצבים תבליטים נייחים של אדוארד, הנרי, גורדון, טובי ורוזי. המחסן מקיף את המִתקן "סיורי המסוק של הרולד". כשפארק תומס לנד נפתח נוהל הקו על ידי תומס ופרסי, באמצעות אנני וקלרבל וקרונות הנוסעים האדומים. ב-13 ביולי 2009 נוסף דגם של רוזי למערך. כמו כן יש מספר מסילות צדדיות, ובאחת מהן הוצב בעבר דגם בגודל מלא של ג'יימס עם עיניים עצומות ליצירת רושם של שינה. לימים ניתנה לו הבעת פָּנים "מופתעת" והוא הועבר למִתקן שעשועים המבוסס על הפרק "ג'יימס והכדור הפורח האדום".

מִתקנים אחרים

מִתקני השעשועים האחרים מפורטים להלן:

תערוכת "גלו את 'תומס הקטר וחברים'"

קטרים

כלי רכב אחרים

ציוד נייד

בני אדם ובעלי חיים

אזורים

מבנים

טריוויה

  • בשנת 2014 שימש הפארק כאחד מאתרי הצילומים של הסרט "נייטיביטי 3: איפה החמור שלי, גבר?". פרסי (ללא פָּנים) ותחנת נאפפורד הופיעו בסרט בהופעת משנה.
  • בשנת 2015 צולמה תערוכת "גלו את 'תומס הקטר וחברים'" בעבור הסרט התיעודי "70 שנות חברות".
  • בסתיו 2014 עודכנו פניו של תומס בהתאם לסדרת ההנפשה הממוחשבת.
  • בשנת 2015 הוחלפו פניהם של פרסי ושל רוזי בפניהם בסדרה הממוחשבת.
  • במועד לא ידוע בשנת 2019 עודכן המִתקן המסילתי של רוזי לצביעתה האדומה. כמו כן הוסר איפור פָּניה, אך נמשיה הושארו. פנסה הקדמי חסר.
  • במִתקן "מהומת התנועה של דיזל", ארי תוכנן להיות במקום דניס.
  • במפת דרייטון מנור לשנת 2015, המִתקן "מהומת התנועה של דיזל" נקרא "מהומת הקטרים של דיזל".
  • במקור, "בית הספר לנהיגה של טֶרֶנס" היה ממוקם בחזית הפארק, אך הוא הועבר לאזור החווה של מק'קול בשלהי 2011/ינואר 2012 על מנת לפנות מקום למִתקן "קטרי ההרים הכחולים". בשני המקומות היו שני מיצגים עד לעיצוב מחדש של "קטרי ההרים הכחולים" בעבור הרחבת הפארק בשנת 2015.
  • רנייאס בנוי בטעות כקטר מְכָל-אוכף במִתקן "קטרי ההרים הכחולים".
  • אחד העגורנים האחרים מהסדרה "גוררות" מוצג לראווה בתערוכה.
  • לדגמים של תומס, אדוארד וטובי היו יציקות פָּנים לא-מקוריות עם עיניים קבועות הצבועות עליהן, שלא כמו בסדרה.
  • בשנת 2011 נגנב הדגם של טובי מהתערוכה.
  • ההעתק של תחנת מיית'ווייט משמש כיום כחדר הלבשה לעובדי הפארק; קו רכבת (העובר בין מנהרת מחצבת ההרים הכחולים לבין מנהרה "מזויפת" נוספת) נוסף בשנת 2017 על מנת לקשר ל"סיפור תומס לנד" בעבור המִתקן החדש של "ג'יימס והכדור הפורח האדום".
  • ב-15 בדצמבר 2020 פרצה שריפה בתוך תא שירותים באזור "תומס לנד". לא נגרם נזק לפארק מלבד תא השירותים.

גלריה

סמלילים

מִתקנים

הדמיות

תערוכת "גלו את 'תומס הקטר וחברים'"

קישור חיצוני

האתר הרשמי (באנגלית)

הערות שוליים