FANDOM

אם התכוונתם למשמעות אחרת, ראו פרסי (פירושונים).

פרסי (באנגלית: Percy) הוא קטר ירוק בעל מכל אוכפי שהובא לסודור לסייע בניהול הרכבת הצפון-מערבית במהלך שביתת המחאה של הקטרים הגדולים (הנרי, גורדון וג'יימס). העבודה האהובה על פרסי היא חלוקת הדואר, והוא עובד כקטר משא בשלוחה של תומס.

ביוגרפיה

רוב הסיכויים שפרסי נבנה על ידי חברת הקטרים "אבונסייד" בתחילת המאה ה-20 ונבנה מחדש בְּמפעל באנגליה טרם נמכר יד-שנייה לרכבת הצפון-מערבית. בפי עובדים בקרובנס גייט נאמר שנמצא כי הוא הכיל בין השאר חלקים מתוצרת "האנסלט".

כשגורדון, ג'יימס והנרי פתחו בשביתת מחאה על העבודה שתומס חסך מהם עד שעזב כדי לנהל את שלוחתו, החליט המפקח השמן שהיה צורך בקטר נוסף ללא קרון עזר. בבית המלאכה נתקל המפקח השמן בקטר ירוק בעל מכל אוכפי. כשהקטר אישר שהוא רצה לעבוד בחריצות רכש אותו המפקח השמן והעניק לו את השם פרסי. בהגיעו לסודור התבקש פרסי לנהל את השלוחה בזמן שתומס ניהל את הקו הראשי יחד עם אדוארד, והותר לו להישאר לאחר שהקטרים הגדולים התנצלו וחזרו לעבוד. תחילה אהב פרסי להטריד את הקטרים הגדולים. מאוחר יותר המתין פרסי בנאפפורד אבל שכח לצפור לאתת, ולכן נבהל כאשר גורדון דהר לעברו עם רכבת האקספרס. גורדון הספיק לעצור, אבל פרסי ברח בנסיעה לאחור ונתקע בגדת חול מרוב פחד. גורדון חילץ אותו והוא החל לשמש כקטר עיתוק בטידמת'.

פרסי עדיין היה קטר חצוף ולעתים אהב להתבדח עם גורדון ועם ג'יימס, אבל יום אחד התנקמו בו שאר הקטרים כשפרסי לא הצליח לזהות "סמפור רוורס". בעקבות כך הפך פרסי מושא לבריונות עד שדאק הגיע ועזר לפרסי לרסן את הקטרים הגדולים, אם כי המפקח השמן עדיין נזף בו על כך.

בהגיעו של דאק נשלח פרסי לשלוחה של תומס לסייע בבנייתו של נמל נאפפורד, ומאז נשאר שם בתור קטר משא. הוא פגש מסוק לבן ואנוכי בשם הרולד שטען כי רכבות היו "איטיות ומיושנות", ועל כן החליט פרסי להתחרות כנגדו וניצח. כשפרסי נדרש להסיע תלמידי יום ראשון הביתה, הוא נקלע לְשדה מוצף ותא הבעירה שלו כבה. עם עזרה קלה מהרולד, שסיפק שתייה חמה לצוותו ולנוסעיו, הוא השיב את הילדים בהצלחה.

על אף יעילותו הרבה היה פרסי מועד לתאונות, חלקן בשל השתובבות ואחרות בשל חוסר זהירות. כך למשל, הוא ביקש מקרונות משא לדחוף אותו כדי לעבור על שלט אזהרה, אבל רק מצא את עצמו בתוך מים עד שניתן היה לחלצו והנרי לקח אותו לתיקונים. כשקרונוע דיזל בשם דייזי הגיעה לטפל בשלוחה של תומס, היא תמיד סירבה להוביל את קרון החלב בכל פעם שפרסי העתיק אותו עבורה. לאחר שמאס בעיתוק החלב בעבורה הציע פרסי לקחת את קרונותיו של טובי בעבורו בזמן שטובי יוביל את החלב. אלא שהקרונות לא הכירו את פרסי, ולאחר שהוא נתן להם פקודות החליטו להתנקם בו בכך שהעלו אותו על שורה של קרונות אבנים.

אישיות

פרסי הוא קטר משעשע ואדיב. הוא מתנהג על פי רוב בהתאם אבל גם מסתבך בצרות בכך שהוא נכנס למצבים מבלי להפעיל חשיבה רבה לפני ביצוע פעולות. הוא אוהב להתגרות באחרים, בפרט בקטרים גדולים ממנו כגון גורדון וג'יימס, אך הוא תמיד מרוסן בהקדם על ידי כל המלמדים אותו מוסרי השכל, ובמיוחד המפקח השמן. הוא נוטה להיות גם הססני מעט.

פרסי עשוי גם להתבלבל ולא להכיר מילים מסובכות מסוימות: הוא היה אומר "דינגי-פרייד" כשכל אחד אחר היה אומר "דיגניפייד" ("מכובד"), "דימר-סטיישן" במקום "דמונסטריישן" ("הדגמה"), "אינספקטיקלס" במקום "אינספקטור" ("פקח") וכו'.

פרסי מאוד מועד לתאונות ונקלע לתאונות רבות, לעתים בשל טיפשותו או כשתעלוליו מביאים לתוצאות הפוכות. פרסי נקלע לכמות התאונות הגבוהה ביותר לעונה אחת - חמש תאונות בעונה השנייה - התנגשות באוטם מסילה, נפילה לתוך הים, הידחפות לעבר קרון בילום, התנגשות בעגלה ופגיעה מארגז דבשה שנפל עליו. תאונתו המגוחכת ביותר עד כה הייתה בעונה השישית, אז החליק על מסילה שמנונית, התנגש במפעל השוקולד והגיח מעברו השני מכוסה בשוקולד מותך. אף על פי כן, הוא תמיד משתדל לעשות כמיטב יכולתו, ללמוד מטעויותיו ולבצע את משימותיו, נאמנות שסר טופְּהם הַאט שיבח אותו בגינה מספר פעמים.

אף שחברותם הייתה נסערת לפעמים, תומס הוא חברו הטוב ביותר של פרסי, אשר לו חברות טובה גם עם טובי.על אף יריבות קטנה בינו לבין הרולד בעקבות המירוץ ביניהם, הם תמיד מוכנים לעזור זה לזה בשעת צרה.

כמו כן מסוגל פרסי להפוך מטרה קלה ללעג בקרב הקטרים הגדולים, בפרט בכל פעם שהוא נקלע לתאונה או מפחד מדבר מה. הוא שמר טינה עזה כלפיהם על כך שהם גרמו לו לטעות בהבנת סמפור, אבל השתיק אותם עם עזרה קלה מצד דאק. הדבר מוכיח כי כשאי-הסדר עובר את הגבול מסרב פרסי לעמוד בכך ומחפש עזרה על מנת לפתור את העניין לתמיד, אף במחיר של נזיפה מפי סר טופְּהם הַאט.

מפרט טכני

אב טיפוס

פרסי מבוסס ברובו על קטר 0-4-0ST של חברת "אבונסייד" עם מבנה גופו של גרייט וסטרן מס' 1340 "טרוג'ן", תא הפחם של גרייט וסטרן מס' 1361, מסגרות תחתיות של חברת "האנסלט", תא עשן היוצא מתוך מכלו, בוכנות חיצוניות, ותיבות חול על המדרך שלו.

צביעה

פרסי צבוע בצביעה הירוקה של הרכבת הצפון-מערבית עם פסים אדומים וצהובים, והמספר "6" צבוע על צדדיו בצהוב עם מסגרת אדומה.

"זחל ירוק"

הכומר ו. אודרי וק. רג'ינלד דאלבי לא בדיוק הסתדרו. אודרי חשב שאיוריו של דאלבי היו "דמויי צעצועים"; הדבר החמיר ביצירתו של פרסי, שתואר כהכלאה בין קטרי 0-4-0ST של "אבונסייד" לבין מס' 1340 "טרוג'ן" של רכבת גרייט וסטרן עם תא פחם.

בצאתו לאור של הספר "פרסי הקטר הקטן" כתב אודרי לדאלבי בביקורת על איוריו, וטען שפרסי נראה כמו "זחל ירוק עם פסים אדומים". דאלבי לא יכול היה לספוג ביקורת חריפה זו ופרש באופן מיידי. עם זאת לא חלפה הבושה. תומס כינה את פרסי "זחל ירוק עם פסים אדומים" הן בספר "קטרי הרכבת הקלה" והן בפרק "זחל דובון".

טריוויה

הרכבת הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמוֹלינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד