FANDOM

אם התכוונתם למשמעות אחרת, ראו פרסי (פירושונים).

פרסי (באנגלית: Percy) הוא קטר מְכָל-אוכף ירוק שהובא לסודור על מנת לסייע בניהול הרכבת הצפון-מערבית במהלך שביתת המחאה של הקטרים הגדולים. העבודה האהובה עליו היא הובלת רכבת הדואר, והוא עובד כקטר משא בשלוחה של תומס.

ביוגרפיה

רוב הסיכויים שפרסי נבנה על ידי חברת הקטרים "אבונסייד" בסביבות שנות ה-90 של המאה ה-18 ונבנה מחדש במפעל ביבשת בתקופה שקדמה למכירתו יד-שנייה לרכבת הצפון-מערבית. בפי עובדים בקרובנס גייט נאמר שנמצא כי בין היתר הוא הכיל חלקים מתוצרת "האנסלט".

כשגורדון, ג'יימס והנרי פתחו בשביתה על מנת למחות על העבודה העודפת שהם נאלצו לבצע מאז שתומס עזב על מנת לנהל את שלוחתו, החליט המפקח השמן שהיה צורך בקטר קטן אחר. בבית המלאכה נתקל המפקח השמן בקטר קטן וירוק, וכשהשני אמר שהוא רצה לעבוד קשה רכש אותו המפקח השמן והעניק לו את השם פרסי. בהגיעו לסודור התבקש פרסי לנהל את השלוחה בזמן שתומס ניהל את הקו הראשי יחד עם אדוארד, והותר לו להישאר לאחר שהקטרים הגדולים התנצלו. תחילה אהב פרסי להטריד את הקטרים הגדולים. לימים המתין פרסי בתא איתות בטידמת' אבל שכח לצפור לאתת, ולכן נבהל כאשר גורדון דהר לעברו עם הרכבת המהירה. גורדון הצליח לעצור בזמן, אך פרסי פחד כל כך, שהוא ברח, ונתקע בגדת חול. גורדון חילץ אותו, והוא הוקפד על המשימות הראשיות בטידמת'.

פרסי עדיין היה קטר חצוף ולעתים אהב להתבדח עם גורדון וג'יימס, אבל יום אחד התנקמו בו שאר הקטרים כשפרסי לא זיהה "סמפור רוורס". לימים התגרו הקטרים הגדולים בפרסי עד שדאק הגיע ועזר לפרסי לסדר אותם.

בהגיעו של דאק נשלח פרסי לשלוחה של תומס על מנת לסייע בבנייתו של נמל נאפפורד, ומאז נשאר שם בתור קטר משא.

בעונה השבע עשרה התיר לקייטלין להוביל את רכבת הדואר עבורו כשהיא בילתה לילה בסודור. ג'יימס הפחיד אותו פעמיים (כשג'יימס סיפר לו על רכבת הפאנטום וכשהוא התגרה בו משום שהוא פחד מהחושך), ועזר לביל ולבן כשבן ירד מהפסים. לימים נכח במופע הזיקוקים בטירת אולפסטד, ישן במזבלה של ויף כאשר הסובבן במחסן טידמת' קפא, רדף אחרי דיזל 10 כשקטרי הדיזל גנבו זר מהמחסן, ונתן לסידני גלגלים חדשים כמתנת חג המולד. הוא היה גם אחד הקטרים שלא האמינו לצ'ארלי כשאמר שהבחין בפיל על המסילה.

בעונה השמונה עשרה כמעט נקלע פרסי לתאונה עם טואוד ועם תומס. לימים עזר לפנות דרך לקונור ולרכבת האחרונה לחג המולד ועבר פגישת מחזור מהנה עם גטור.

אישיות

פרסי הוא קטר חוצפני אבל אדיב ולרוב מתנהג יפה, למעט כשהוא מסתבך בצרות בשל התלהבות יתר. הוא אוהב להתגרות באחרים, בפרט בקטרים הגדולים כגון גורדון וג'יימס, אך הוא תמיד מרוסן בהקדם על ידי כל המלמדים אותו מוסרי השכל, ובמיוחד המפקח השמן. כמו כן, הוא נוטה להיות הססני מעט.

במהלך התפתחות סדרת הטלוויזיה צומצמה חוכמתו של פרסי על מנת ללמד את הצופים מילים מסובכות: הוא היה אומר "דינגי-פרייד" כשכל אחד אחר היה אומר "דיגניפייד" ("מכובד"), "דימר-סטיישן" במקום "דמונסטריישן" ("הדגמה"), "ריילוויי אינספקטיקלס" במקום "ריילוויי אינספקטור" ("פקח רכבות") וכו'.

פרסי מאוד מועד לתאונות ונקלע לתאונות רבות, לפעמים בשל טיפשותו או כשתוכניותיו מביאות לתוצאות הפוכות. פרסי נקלע לכמות התאונות הגבוהה ביותר לעונה - חמש תאונות בעונה השנייה - התנגשות באוטם מסילה, נפילה לתוך הים, הידחפות לעבר קרון בילום, התנגשות בעגלה ופגיעה מארגז דבשה שנפל עליו. תאונתו המגוחכת ביותר עד כה הייתה בעונה השישית, כשהחליק על מסילה שמנונית, התנגש במפעל השוקולד והגיח מעברו השני מכוסה בשוקולד מותך. אף על פי כן, הוא תמיד משתדל לעשות כמיטב יכולתו, ללמוד מטעויותיו ולבצע את משימותיו, נאמנות שסר טופְּהם הַאט שיבח אותו בגינה מספר פעמים.

אף שחברותם הייתה נסערת לפעמים מתואר תומס באופן כללי כחברו הטוב ביותר של פרסי, ולו חברות טובה גם עם טובי. הגם שהייתה יריבות קטנה בינו להרולד, שנבעה מהמירוץ ביניהם, הם תמיד מוכנים לעזור זה לזה בשעת צרה.

כמו כן מסוגל פרסי להפוך מושא ללעג בקרב הקטרים הגדולים, בפרט בכל פעם שהוא נקלע לתאונה או חושש מדבר מה. הוא שמר טינה עזה כלפיהם על כך שהם גרמו לו לטעות בהבנת סמפור, אך הוא השתיק אותם עם עזרה קלה מצד דאק. הדבר מוכיח כי כשאי-סדר עובר את הגבול, פרסי מסרב לסבול זאת ומחפש עזרה על מנת לפתור את העניין לתמיד, אף אם סר טופְּהם הַאט נוזף בו על כך.

מפרט טכני

אב טיפוס

פרסי מבוסס ברובו על קטר 0-4-0ST של חברת "אבונסייד" עם מבנה גופו של גרייט וסטרן מס' 1340 "טרוג'ן", תא הפחם של גרייט וסטרן מס' 1361, מסגרות תחתיות של חברת "האנסלט", תא עשן היוצא מתוך מכלו, בוכנות חיצוניות, ותיבות חול על המדרך שלו.

צביעה

פרסי צבוע בצביעה הירוקה של הרכבת הצפון-מערבית עם פסים אדומים וצהובים, והמספר "6" צבוע על צדדיו בצהוב עם מסגרת אדומה.

"זחל ירוק"

הכומר ו. אודרי וק. רג'ינלד דאלבי לא בדיוק הסתדרו. אודרי חשב שאיוריו של דאלבי היו "דמויי צעצועים"; הדבר החמיר ביצירתו של פרסי, שתואר כהכלאה בין קטרי 0-4-0ST של "אבונסייד" לבין מס' 1340 "טרוג'ן" של רכבת גרייט וסטרן עם תא פחם.

בצאתו לאור של הספר "פרסי הקטר הקטן" כתב אודרי לדאלבי בביקורת על איוריו, וטען שפרסי נראה כמו "זחל ירוק עם פסים אדומים". דאלבי לא יכול היה לספוג ביקורת חריפה זו ופרש באופן מיידי. עם זאת לא חלפה הבושה. תומס כינה את פרסי "זחל ירוק עם פסים אדומים" הן בספר "קטרי הרכבת הקלה" והן בפרק "זחל דובון".

טריוויה

  • פרסי היה הדמות הראשונה שקיבלה מוצר נלווה כלשהו.
  • בין העונות השמינית והשתים עשרה, חלונות תא הנהג של פרסי היו אטומים.
  • בסדרת הספין-אוף "ג'ק וחברת הבנייה של סודור", כיפתו של פרסי כיפה ומדרגותיו אדומות.
  • בדיבוב הצרפתי של העונות הראשונות נקרא פרסי "פייר", אך הוא נקרא בשמו המקורי בסדרה החדשה.
  • צליל המשרוקית של פרסי הוא למעשה של אדוארד בגובה צליל גבוה יותר.
  • בעונה החמישית, הפנס של פרסי הופיע ונעלם. מאז תומס ומסילת הקסמים, הפנס של פרסי נהייה קבוע.
  • במציאות היה פרסי יוצא דופן למדי, מאחר שמבחינה טכנית הוא קטר מעיצוב חד פעמי.

הרכבת הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמוֹלינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד