FANDOM

"אני לא נשאר כאן, אני בורח!"
— פרסי לאחר שנבהל מגורדון

פרסי בורח (באנגלית: Percy Runs Away) הוא הפרק השבעה עשר של העונה הראשונה.

עלילה

לאחר מספר ימים שהם היו כלואים במחסן הקטרים, מבקר המפקח השמן את גורדון, ג'יימס והנרי. הוא אומר לשלושתם שהוא מקווה כי הם למדו שהם לא חשובים כמו שהם חשבו. הוא מודיע להם שיש קטרון חדש בשם פרסי, ושאדוארד ותומס תפעלו את המסילה הראשית בכוחות עצמם בצורה טובה. אולם, הוא מסכים להרשות להם לצאת ולחזור לעבודה בתנאי שהם יהיו טובים ולא ימשיכו להתלונן על עיתוק יותר. שלושתם מסכימים, והם חוזרים למשימותיהם במהרה.

לאחר מכן, מדבר המפקח השמן עם תומס, אדוארד ופרסי, ובתור תגמול על עבודתם הקשה, מתיר להם לשחק על השלוחה למשך כמה ימים. בשמחה אוסף תומס את אנני ואת קלרבל, בעוד שאדוארד ופרסי נוסעים לשחק עם קרונות משא במגרש. אדוארד ותומס עוזבים, ופרסי נשאר לבדו, שם הוא נהנה מלצפות בקטרים הגדולים שעוברים. בנוסף, הוא נהנה מלהתחצף אליהם.

מאוחר יותר, לאחר שהוא עשה קצת יותר עיתוק, עושה פרסי את דרכו בחזרה למגרש, אבל המסוט מנוגד לו. פרסי היה כל כך להוט לעבוד, עד שהוא נהיה חסר זהירות, ושכח שאדוארד אמר לו לצפור כשהוא הגיע לתא האיתות, על מנת להודיע לאתת שהוא היה שם. לפתע, הוא רואה משהו אשר גורם לו לצפור, בתבהלה; גורדון, על אותה המסילה, דוהר לעברו במהירות מלאה עם רכבת האקספרס. פרסי מבועת, אבל אינו יכול לעשות שום דבר ועוצם עיניו בעוד שגורדון מתקרב יותר ויותר. למרבה המזל, גורדון בולם ועוצר בדיוק בזמן. אולם, פרסי המפוחד מתחיל לזוז ולנסוע אחורנית, בכוונה לברוח.

פרסי דוהר הישר דרך התחנה של אדוארד, וכל כך מפוחד עד שהוא מטפס במעלה גבעת גורדון מבלי לעצור. לאחר שהוא יורד במורד הגבעה, מתעייף פרסי עד מהרה, אבל אינו יכול לעצור, מאחר ואנשי הצוות שלו קפצו החוצה כשהם ראו את גורדון. לבסוף, אתת רואה שפרסי בצרות ומכוון את המסוט למסילה צדדית, שם נכנס פרסי לתוך סוללת אדמה גדולה. כעת, פרסי כל כך עייף עד שלא אכפת לו היכן הוא עצר.

גורדון מגיע ומברך את פרסי על כך שהוא זז במהירות ומנע תאונה פוטנציאלית. פרסי מתנצל על ההתחצפות שלו מקודם, וגורדון מחלץ את פרסי מסוללת האדמה.

כיום, פרסי מיודד עם גורדון, ומתרגל במהרה לתפקידו החדש בתור קטר תחנה. על אף שהוא לא מאבד את החשק שלו להתחצף, הוא תמיד זוכר להיזהר כשהוא עולה על המסילה הראשית.

דמויות

מקומות

טריוויה

שגיאות

  • להנרי יש את צינורות הקיטור החיצוניים של מבנה הגוף החדש שלו בסצנות שצולמו במחסן הקטרים טידמת'.
  • שמותיהן של אנני וקלרבל חסרים כשתומס לוקח אותן.
  • בתקריבים של ולזוורת', יש צמחייה מאחורי פרסי.
  • הקריין אומר שאדוארד לקח כמה קרונות ריקים למחצבה, אבל שלושת הקרונות האחרונים מלאים.
  • בתקריב אחד של פרסי במסוט, המצלמה קופצת במקצת.
  • בכמה צילומים כשפרסי בורח, אנשי הצוות שלו נמצאים בתא הנהג.
  • פרסי מתרחק מתא האיתות מבלי לנוע.
  • גורדון אמר לפרסי שפרסי התחיל לנסוע כל כך מהר עד שהוא מנע תאונה, אבל פרסי התחיל לזוז הרבה זמן לאחר שגורדון עצר.
  • כשגורדון מחלץ את פרסי, לאחד הפועלים יש בלו טאק סביב צווארו.
  • על פי מפות של סודור, שלוחת סאדרי נמצאת בין ולזוורת' לגבעת גורדון. פרסי אמור היה לעבור את השלוחה לפני העלייה על גבעת גורדון.
  • בצילום האחרון, מסילה אשר נמצאת מול המצלמה מובילה למבוי סתום.
  • כשהקריין אומר "ואז, פרסי התחיל לזוז," ניתן לראות קצת צבע אדום על גלגליו.
  • בקריינות של ג'ורג' קרלין, אמר גורדון לפרסי שהיה חכם מצידו לעצור בוולזוורת', כשלמעשה גורדון היה זה שעצר בדיוק לפני שפרסי התחיל לנסוע אחורנית.
  • בתקריב על פניו של פרסי כשהוא מתחיל לנסוע אחורנית, ניתן לראות קטע מסילה לידו. אולם, אין מסילה לידו ליד תא האיתות. הדבר חל גם על התקריב כשהוא מתחיל להיכנס לסוללת האדמה.
  • לפני שגורדון עוצר מול פרסי, אין לו קרונות כלשהם, אך בצילום הבא, יש לו כמה.
  • פרסי עובר דרך ולזוורת' הרבה לפני שהקריין אומר זאת.

גלריה