תומספדיה
Advertisement
תומספדיה
IsraeliEngine.png

ערך זה עוסק בְּנושא/ים שלא תורגמו לעברית (לפחות לא לעת עתה), או שלא ידוע אם גרסה עברית (רשמית) קיימת. אי לכך, המידע להלן עשוי שלא לשקף את הגרסה הרשמית, בְּמידה שקיימת.

קטר מפעל התחזוקה או קטר הדיזל של מפעל התחזוקה (באנגלית: The Works Diesel) הוא קטר דיזל נוסעים ומשא השוכן ועובד במפעל התחזוקה.

ביוגרפיה

"סדרת הרכבות"

קטר מפעל התחזוקה חילץ את ג'יימס לאחר כשל בְּמערכת הזנת המים שלו, והצליח לשנות את דעתו של ג'יימס על קטרי דיזל בִּזכות אופיו הכריזמטי. לימים הביא את עץ חג המולד עבור תומס מ"בריטיש ריילווייז". בשנת 1986 ציין דונלד שקיימים קטרי דיזל אחרים בְּמפעל התחזוקה. בהמשך נראה קטר מפעל התחזוקה כשדיבר עם גורדון בבארו-אין-פרנס בשנת 1992. שמו מעולם לא צוין.

אישיות

אף שקטר מפעל התחזוקה מעולם לא דיבר, מתואר שהוא ידידותי ולא ניתן שלא לחבב אותו - אפילו ג'יימס, ששמר על סלידה עזה כלפי קטרי דיזל, לא יכול היה שלא להתיידד עימו עוד לפני שהשניים הגיעו לְמפעל התחזוקה.

מפרט טכני

אב טיפוס

קטר מפעל התחזוקה מבוסס על קטר דיזל-חשמלי מסדרת 47 של "בריטיש ריילווייז" בעל סידור גלגלים Co-Co. ‏512 יחידות מסדרה זו נבנו בין השנים 1962 ו-1968. 32 מתוכם שמורים במוזיאונים כגון מוזיאון הרכבת הלאומי, ובמסילות מורשת כגון רכבת המידלנדס - באטרלי (Midland Railway - Butterley). 30 נוספים משמשים עד היום ברשת הרכבות הלאומית.

צביעה

קטר מפעל התחזוקה צבוע בצביעה הכחולה של "בריטיש ריילווייז" עם תאי ניהוג צהובים. בחזיתו ובירכתיו לוחות אזהרה צהובים. גגו צבוע אפור כהה. לוחיות בלמי הרתיעה שלו צבועות חוּם עם בלמי רתיעה אפורים כהים. אין עליו סמל או לוגו של "בריטיש ריילווייז", והמספר 47111 צבוע על צדדיו בלבן.

גלריה

הרכבת הצפון-מערבית
תומסאדוארד (אדי)הנריגורדוןג'יימספרסיטובידאקדונלד ודאגלסאוליברדייזיבוקובֶּרקטר מפעל התחזוקהפיפ ואֶמה
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמוֹלינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהסונידיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶן (דַן)דארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד
Advertisement