FANDOM

מספר סוגי קרונות אקספרס משמשים לרכבות נוסעים מהירות בקו הראשי של המסילה הצפון-מערבית ובמסילות אחרות.

קרונות בלעדיים ל"סדרת הרכבות"

קרונות אקספרס מרכיבים את רכבות הנוסעים המהירוֹת והחשובות, והם נסחבים לרוב על ידי גורדון, ג'יימס או הנרי. מספר קרונות אלה מרכיבים את רכבת האקספרס המכוּנה "הוויילד נור' וסטר" (Wild Nor' Wester, "הצפון-מערבית הפרועה"), הנוסעת בין טידמת' ובארו-אין-פרנס וממשיכה ללונדון דרך קרובנס גייט. הרכבת נסחבת לרוב על ידי גורדון, אך עם זאת הנרי, ג'יימס ובֶּר לוקחים אותה בְּמקרה שגורדון עסוק. קרונות אחרים מרכיבים את הרכבת "הלימיטד" (Limited, "המוגבלת"), שנסחבה על ידי בֶּר בַּספר "קטרים בעלי יוזמה".

D4711 אמור היה להוביל את הרכבת בַּסיפור "כובע הבאולר" אך התקלקל, ועל כן הובילו דאק וסְטֶפּני את הרכבת בִּמקומו. בשלהי שנות החמישים היה גורדון עוצר בבארו-אין-פרנס עם האקספרס, וקטר מן המסילה האחרת היה לוקח את הרכבת להמשך הדרך ללונדון. החל משנת 2010 מופעל השירות על ידי פיפ ואֶמה.

חלק מקרונות האקספרס הכחולים שייכים לחברת "בריטיש ריילווייז".

אבות טיפוס

הקרונות הכתומים ככל הנראה מבוססים על קרונות המסדרונות Period 1 של מסילת לונדון-המידלנדס-סקוטלנד, בעוד הקרונות הכחולים התבססו על קרונות Mark 1 של "בריטיש ריילווייז" והקרונות החומים דומים לקרונות הפרווריים של מסילת המידלנדס.

צביעוֹת

הקרונות היו צבועים בעיקר בְּצבע כתום צהבהב עד שנת 1984 לערך, אז נצבעו מחדש בְּחוּם עם פסים צהובים. כמו כן היו קרונות בְּצבעי כחול ולבן.

טריוויה

הקרון המיוחד של תומס

לאחר הגיעם לטידמת' עם רכבת האקספרס בשעה 3:30 אחר הצהריים נדרשים קטרים להעתיק את אחד הקרונות לִרציף המפרץ בעבור נוסעים המבקשים לנסוע לִמקומות בַּשלוחה של תומס. אחר כך מגיעים תומס, אנני וקלרבל ממפגש נאפפורד על מנת לאסוף את הקרון.

פעם שכח דאגלס בטעות להעתיק את הקרון בעבור תומס. במקום זאת הוא העתיק את הקרון לִמסילת הקרונות הצדדית יחד עם שאר הקרונות.

צביעה

ב"סדרת הרכבות", הקרון המיוחד של תומס צבוע בורדו עם צבע קרם סביב החלונות. בסדרת הטלוויזיה, הוא עמד להיות זהה לקרונות האקספרס הירוקים.

הרכבת המלכותית

הרכבת המלכותית הייתה הרכבת שבה נסעה המלכה אליזבת השנייה בַּסיפור "פח הצבע והמלכה". הנרי אמור היה להוביל את הרכבת, אבל לאחר תאונה עם צבע הועבר התפקיד לגורדון. הן ב"סדרת הרכבות" והן בַּטלוויזיה הורכבה הרכבת מקרונות אקספרס אדומים ולבנים עם בלמי רתיעה לבנים.

קרון המסעדה

לעתים נוסף קרון המסעדה (נקרא גם קרון המזנון) לְרכבת האקספרס על מנת לספק מזון ושתייה לנוסעים בְּמהלך נסיעתם. הקרון מכיל בר, אזור הגשה, מזווה ושולחנות.

צביעה

בְּסדרת הטלוויזיה צבוע הקרון בְּצבע ירוק עם צבע קרם צהבהב סביב החלונות, והוא זהה לקרונות האקספרס הירוקים מבחינה חיצונית. בַּסדרה המצולמת נכתבה על צדדיו המילה "Buffet" בכתב לבן, אך הכיתוב הוסר בְּסדרת ההנפשה הממוחשבת. פעם התעופפה תכולת הקרון לְכל עבר כשהנרי הדף אותו בְּעוצמה רבה.

הקרונות המיוחדים של גורדון

כפרס על שבירת שיא המהירוּת בְּשנית הוענק לגורדון מערך חדש של קרונות מיוחדים. אמילי אמורה הייתה לאוספם ולהובילם לְטקס ההענקה, אבל דיזל גנב את הקרונות והחביא אותם בִּמסילה צדדית. דיזל השיב אותם לאמילי לאחר שאמר לה שגם הוא שבר שיא.

צביעה

הקרונות המיוחדים של גורדון צבועים כחול כהה עם פס חוּם-זהוב מתחת לַחלונות.

הופעה

הקרונות המיוחדים של גורדון הופיעו בַּפרק "אמילי והקרונות המיוחדים" מהעונה העשירית בלבד.

קרונות הנוסעים הסיניים

קרונות הנוסעים הסיניים שימשו לְהסעת נוסעים ואורחים מיוחדים ברחבי סין.

צביעה

קרונות אלה צבועים אדום עם פסים צהובים לאורך צדדיהם ועם מסגרות חלונות צהובות.

קרונות אחרים

קרונות אלה נראו בהודו בָּעונה העשרים ושתיים. הם צבועים צהוב עם חלונות ירוקים, עם פסים ירוקים כהים סביב אותם חלונות. יש להם לוחיות בלמי רתיעה צהובות ובלמי רתיעה שחורים, והם הופיעו לצד כמה קרונות שלוחות בעלי צביעה דומה. כן הופיעה גרסה הודית נוספת של הקרונות בעלי צביעה דומה לשל נוּר ג'האן, המשתמשת בהם בְּסיורי ספארי הטיגריסים שלה.

טריוויה

  • חלק מדגמי קרונות האקספרס מסדרת הטלוויזיה מוצגים כיום לראווה; שלושה קרונות אדומים ושני ירוקים בפארק דרייטון מנור ושני אדומים במוזיאון דגמי הרכבות "הארה" שביפן. קרון אקספרס ירוק אחד מהעונה השישית שייך כיום ל-TomJedski, משתמש טוויטר.
  • בְּסדרת ההנפשה הממוחשבת, קרון המסעדה הוא קרון האקספרס היחיד בעל מעבר בין המושבים.

המסילה הצפון-מערבית - ציוד נייד
אנני וקלרבלהנרייטהאלזיטואודאיזבל ודולסיאליס ומירבלס.ק. ראפיפְרֶד פֶּלְהֵייויקטוריהקרונות טורדניים"הדג המעושן המעופף" ("קרון הדגים")קרון הבילום הזדונימווסת הרֶבֶדרכבת הקרקסרכבת החילוץקרונות בילום
אולד סלואו קואוץ'רוקיהקטורקרונות החלקהג'ודי וג'רוםהאנהדקסטרקרונות הנוסעים הישָׁניםקרונות שלוחותקרונות אקספרסקרונות עץ ארוכיםהדרקון הסיניהקרונית הידניתקרונות ארגזייםרכבת הדוארקרונות בעלי חייםמכליותקרונות שטוחיםקרונות בולי עץ של האי מיסטימכונת השלג של גורדוןמנוע הסילוןמגרסת החצץקרונות המשא של ג'יימסקרונות המשא של תומסעוגב הקיטורקרונות תפזורתהקרונות של אמילירכבת ירידי השעשועיםהטרזינה של הצַלָםקרון הטראם של פלורהקרונות נוסעים פתוחיםהבמה הניידת
מסילות אחרות
87546 ו-98462קטרי בית המלאכהקטרי קיטור של בריטיש ריילווייזקטר העיר הגדולהסוג 40ג'ינטי ופָּאגגרוטאות קטריםD199קינג ג'יימס הראשון87831020האחים של טוביאולד סטאק-אפ3112010751וילברטשש עשרהאלברט
ליידיספנסרהירוקונורקייטליןגטורסמסון (שמשון)ספלאטר (ספוטר) ודודג'
תיאולקסימרליןהוריקןפרנקי
לוגןסם
אשימהרג'יביוֹנג בַּאוֹויניקרלוסראולשייןאטייןפרידהג'ינהאקסלאיוואןהונג-מיינוּר ג'האןשנקרטאמיקהקוואקוּבוֹ
הקרונות של ספנסרהקרונות של קונורהקרונות של קייטליןברדפורדאן אן ויִין-לונגאוברי ואיידן