FANDOM

"מזל שאיש לא נפגע!"
"חוץ מאוזניי!"
— סולטי וקרנקי (תרגום חופשי)

קרנקי חסר השינה (באנגלית: No Sleep for Cranky) הוא הפרק השלישי של העונה השישית.

עלילה

נמל ברנדאם הוא אחד המקומות הרוחשים ביותר בסודור. מבקרים נכנסים ויוצאים, ומשא מגיע לִפריקה. הדבר יוצר בעיות לקרנקי העגורן, שנאלץ לעבוד יום וליל ללא הפסקות. החֶברה היחידה שיש לו הם השחפים הנחים על זרוע המנוף שלו. זו הסיבה לכך שקרנקי, כשמו כן הוא, רגזן.

יום אחד מגיע סולטי באיחור, וקרנקי נוזף בו. ביל ובן מגיעים וקרנקי מצווה עליהם להזדרז. התאומים מסַפרים לו שהוא מעיק, והוא נוקם בהם. התאומים חוששים שמא הוא בודד, וסולטי משווה את השערה זו לְשומר מגדלור זקן ובודד מאזור הגרנד בנקס, ומשם הוא מתחיל לספר סיפור, למורת רוחו של קרנקי. הדבר מרגיז את קרנקי אף יותר, והוא מפיל כמה צינורות על המסילה במקום להניחם על הקרונות. הצינורות מתגלגלים לתוך המחסן, שקורס על הקרקע ולוכד את כולם.

סר טופְּהם הַאט נמדד עבור חליפה חדשה, כשלפתע הוא מקבל את הבשורה. מתוך ידיעה שכל תאונה בַּנמל עלולה לבלבל ולעכב, הוא יוצא לדרכו. הוא מדבר בחומרה עם קרנקי על מעשיו, ומודיע לַקטרים שהם יאלצו להמתין עד שתושג עזרה. קרנקי נאנק למשמע ארבע המילים הגורליות של סולטי: "זה מזכיר לי סיפור!". בְּמשך כל הלילה מסַפֵּר סולטי סיפורי ים, ובכך כמעט שמחריש את קרנקי ומשמח את ביל ואת בן.

עד הבוקר, סולטי עודנו מסַפֵּר סיפורים. קרנקי עומד לאבד עשתונותיו עד שהארווי סוף סוף מגיע. קרנקי מאושר ומצהיר שלעולם לא יחזור להתנהג בְּגסות, בִּתנאי שלא ישמע את סיפוריו של סולטי. עד מהרה הופך קרנקי לְעגורן מאושר שאף אומר "בבקשה" ו"תודה". תומס ופרסי נדהמים, ותומס אומר שזה חדש לו. אלא שהוא מדבר מוקדם מדי, היות וקרנקי אינו יכול שלא להפיל עוד צינורות, ודרכו של פרסי נחסמת. תומס, פרסי והארווי מבודרים מכך, אבל קרנקי חוזר להיות רגזן.

דמויות

מקומות

טריוויה

  • על פי סדר ההפקה, פרק זה הוא הראשון של העונה השישית.
  • נעשה שימוש בְּקטעי ארכיון מהפרקים "חרקים רגזנים", "דבר מה באוויר", "הסוד של סולטי" ו"הארווי יוצא להצלה", כמו גם סצנות גנוזות מהפרק הראשון וקטעים מתוכו המשמשים כפלאשבק.
  • פרק זה הוא הראשון שנכתב על ידי פול לרסון.
  • פרק זה הוא אחד מששת פרקי העונה השישית שדובבו מחדש על ידי מייקל ברנדון בארצות הברית ומייקל אנג'ליס בַּממלכה המאוחדת, והמוזיקה הוחלפה עם פסקול חדש בְּהלחנת רוברט הרטשורן ואד ולץ'.
  • סולטי מזכיר את "הגרנד בנקס", אי הנמצא מול חוף ניופאונדלנד ולברדור, קנדה.
  • יציקת הפָּנים עצומת העיניים של סולטי שימשה בְּפרק זה בלבד.
  • בקנדה, באוסטרליה ובְּרשת CiTV בריטניה שודר פרק זה לפני הפרקים "הסוד של סולטי" ו"הארווי יוצא להצלה", ובכך שני הקטרים לא היו מוכרים לקהלי הצופים.

שגיאות

  • כשהקריין אומר שקרנקי נדנד את זרועו מרוב רגזנות, נראֶה חוט המשמש על מנת להניע את קרנקי.
  • עינו הימנית של סולטי אינה תקינה בְּמשך הפרק.
  • בְּסוף הפרק, קרנקי זועם כשהוא מפיל את הצינורות, אך הוא מחייך בַּצילום שאחרי.
  • בַּתקריבים על קרנקי נראֶה מנגנון העיניים שלו בתוך תא המפעיל.
  • גבותיו של האיש שמסר את הידיעה לסר טופְּהם הַאט חסרות.
  • בְּאחד התקריבים על תומס נראים חוטי חשמל בְּחלונו הימני של פרסי.
  • כשביל ובן נמצאים בַּנמל בַּלילה, עיניו של ביל רופפות ואישוניו קטנים מהרגיל.
  • הקרון שעליו קרנקי מניח את הצינורות נעלם לאחר שסולטי מגיע.
  • עקב השימוש בְּקטעי ארכיון משתנה תצורת השרשראות על מִטעָן העץ של קרנקי בין הצילומים בִּתחילת הפרק, פסי המתכת התומכים בִּזרוע המנוף של קרנקי הופכים לְשרשראות, ובִּנמל ברנדאם נמצאות ארבע מסילות ליד קרנקי.

גלריה