FANDOM

"אני מאטה!
שלום, אדוני, וסליחה, אדוני. טעיתי בחישוב מרחק העצירה הנדרש!"
— רֶבֶּקה לסר טופְּהם הַאט, "בלבול ללא עיכוב", העונה העשרים ושתיים

רֶבֶּקה[1] (באנגלית: Rebecca; בעברית נקראת בטעות גם ריבֶּקה) היא קטר נקבי גדול מהיבשת, בעלת קרון עזר.

ביוגרפיה

רֶבֶּקה הגיעה לראשונה אל האי סודור לאחר שהנרי עבר ממחסן הקטרים טידמת' וסר טופְּהם הַאט רצה קטר נוסף שיעזור יחד עם גורדון. עם זאת, היא הגיעה יום אחד מוקדם יותר משסר טופְּהם הַאט ציפה וכמעט דחפה אותו ואת וינסטון מן המסילה כשניסתה לבלום בנאפפורד. משימתה הראשונה הייתה הובלת רכבת האקספרס, אם כי היא גרמה לטעות קטנה כשאספה את נוסעיו של פליינג סקוטסמן בתחנת ויקרסטאון מוקדם בטעות. לאחר ששמעה איך אמרו שאר הקטרים כמה מהירים וחזקים הם היו החליטה רֶבֶּקה שהיא תצא מהתחנות מוקדם מהזמן על מנת להוכיח את יכולתה לציים דברים במהירות, אך הדבר גרם ליצירת בלבול רב והנוסעים החלו לכעוס. סר טופְּהם הַאט נזף בה בסיום יומה הראשון לאור האירועים, ורֶבֶּקה התנצלה על מעשיה.

אישיות

למרות גודלה הרב, רֶבֶּקה ביישנית אבל אינה מפחדת להגן על עצמה ואינה מאויימת על ידי הקטרים הישנים יותר. לפעמים היא חשה בצורך להגיע לרמתם של שאר הקטרים, דבר שלפעמים עשוי לגרום לה להיות נמהרת מדי. עם זאת, למרות חוסר ביטחונה אוהבת רֶבֶּקה לראות את התכונות הטובות ביותר אצל כולם, וכל חבריה מעריכים את אדיבותה והתלהבותה.

מפרט טכני

אב טיפוס

רֶבֶּקה מבוססת על קטר מסדרת "ווסט קנטרי" של רכבת סאות'רן, סדרת קטרי קרון עזר בעלי סידור גלגלים 4-6-2 שעוצבו על ידי אוליבר בוליד ונבנו בין השנים 1945 ו-1951. קטרים אלה שימשו כקטרי נוסעים/משא (mixed traffic), ושימשו לביצוע מגוון רחב של משימות. עשרה קטרים מסדרה זו השתמרו, ואחד מהם אף פעיל ועובד ברכבת בְּלוּבֶּל.

צביעה

רֶבֶּקה צבועה צהוב וכחול כהה עם פסים לבנים. חישוקי גלגליה צבועים לבן, חלקה הקדמי צבוע אדום, ולאורך צדדיה צבועים פסים כתומים ואדומים. כמו כן נושאת רֶבֶּקה שתי לוחיות שם כחולות עם כתב לבן ואת ראשי התיבות NWR על קרון העזר שלה.

טריוויה

  • בשלב מסוים בפיתוח דמותה היה שמה מירנדה (Miranda).
  • על פי מגזין בריטי, תומס אמור היה במקור לפגוש את רֶבֶּקה ביבשת. הרעיון ככל הנראה הושמט בְּמהלך ההפקה.
  • רֶבֶּקה הדמות השלישית בעלת המספר 22, אחרי איזובלה ולוּק. מספרה מהווה אזכור לְמספר העונה שבה הופיעה לראשונה.
  • רֶבֶּקה היא חברת צוות הקיטור החדשה ביותר.
  • צפירתה היא צפירתו המקורית של מייטי.

הערות שוליים

  1. הערת המתרגם: גם בדיבוב העברי, היא עדיין נקראת רֶבֶּקה ולא רִבְקה (rivka).
הרכבת הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמוֹלינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד