תומספדיה
Advertisement
תומספדיה

ריבר אסק (באנגלית: River Esk, מילולית: "נהר האֶסק") הוא קטר קיטור העובד ברכבת רייבנגלאס-אסקדייל.

היסטוריה

ריבר אסק נבנה בשנת 1923 עם סידור גלגלים 2-8-2 על ידי דייבי פקסמן מקולצ'סטר ועוצב על ידי הנרי גרינלי. ריבר אסק שימש לראשונה לרכבות אבנים, אם כי החל לשמש במהרה לתנועת נוסעים. במהלך בנייה מחדש ב-1928 על ידי חברת הקטרים של יורקשייר קיבל הקטר קרון עזר עם מנוע האצה מעיצוב פולטני (Poultney), דבר שהעניק לו שמונה גלגלים מניעים נוספים מאחור. הניסיון נכשל והקרון הממונע הוסר במהרה, כאשר המסגרות שומשו כמעט ארבעים שנה אחר כך כחלק מהקטר ריבר מייט, לאחר שנחלש במרת'ווייט. ריבר אסק הוסר משירות בין השנים 1940 ו-1952 מחמת צורך בתא בעירה חדש. ריבר אסק שרד בעידן השימור, וקיבל קרון עזר חדש ב-1970 יחד עם צביעה חדשה לצבעה השחור של רכבת לונדון-המערב הצפוני (LNWR). בשנות השמונים אובזר ריבר אסק בדוד גז וקיבל פרס מחברת "בריטיש קואול", אם כי דוד הגז הוחלף בשנים שאחרי. הקטר ביקר לא פעם ברכבת רומני-היית'-ודימצ'רץ' והיווה קודמם של קטרי הגרינלי פסיפיק של אותה חברה. החל מיולי 2012 היה ריבר אסק תחת שיפוץ מקיף בבתי המלאכה שברייבנגלאס. רקס מבוסס על ריבר אסק.

מפרט טכני

צביעה

נכון להיום צבוע ריבר אסק בצבע השחור אוכמנית של רכבת LNWR עם פסים בצבעי אדום, קרם ושחור.

הופעה

ריבר אסק הוזכר בספר "האי סודור: העם, ההיסטוריה והרכבות".

גלריה

רכבת רייבנגלאס-אסקדייל
ריבר אירטריבר אסקריבר מייטנורת'רן רוקפרקינססירילשילה מִאסקדייל
Advertisement