תומספדיה
Advertisement
תומספדיה
IsraeliEngine.png

ערך זה עוסק בְּנושא/ים שלא תורגמו לעברית (לפחות לא לעת עתה), או שלא ידוע אם גרסה עברית (רשמית) קיימת. אי לכך, המידע להלן עשוי שלא לשקף את הגרסה הרשמית, בְּמידה שקיימת.

ערך זה עוסק בדמות מ"סדרת הרכבות". ייתכן שהתכוונתם לדמות מסדרת הטלוויזיה.

ריצ'רד רוברט נורמבי (באנגלית: Richard Robert Norramby) הוא רוזן סודור הנוכחי.

ביוגרפיה

ב"סדרת הרכבות"

ריצ'רד רוברט נורמבי נולד בשנת 1940 לרוברט צ'ארלס נורמבי, "הדוכס" מסודור, וירש את התואר כשהיה קטין בשנת 1943 כשאביו נהרג בִּפעולה באפריקה הצפונית במלחמת העולם השנייה. ריצ'רד היה בן שבע כשרכבת סודור התיכון נסגרה בינואר 1947 ועל כן לא ידע שקטר נקרא על שמם של "הדוכסים" לכבודם, בְּאופן ספציפי דיוק.

בְּשל אי ידיעתו לגבי הקטר, הוא לא דרש אותו בִּזמן סגירת הרכבת ודיוק ננעל בְּמחסן בְּמשך עשרים ושתיים שנה. ריצ'רד חנך את הקו המעגלי של רכבת סקארלווי בְּלייקסייד בשנת 1965, כשהיה בן 25. הוא נהג בסקארלווי סביב הקו המעגלי ולאחר מכן נשא נאום בפני הקהל והקטרים. כתוצאה משיחה עם דאק שהבין לא נכון חשב פיטר סם בטעות שמא דיוק נגרט; ריצ'רד הבהיר שהוא היה אמיתי, בריא ושלם.

בְּאותה שנה נאלץ למכור את אחוזתו מאחר שהחיים נהיו בלתי אפשריים, ועבר לגור בְּבית נוח בְּפרוורי אולפסטד. טירת אולפסטד הוצעה לְקרן האי סודור, בעוד ניירות הערך לרבות אוצרות כגון סאגת סיגריד וספר סר הראלד הושאלו לְארכיון האי שבְּסאדרי.

בשנת 1969 הודיע בעלי הרכבת לריצ'רד על הקטר דיוק, וריצ'רד סיפר לפרגוס דאנקן שארגן משלחת על מנת לאתֵר את הקטר. דיוק התגלה כשריצ'רד היה בן 29. ריצ'רד ביקר את דיוק לפני הוצאתו ממחסנו; דיוק התעקש להתנקות קודם לכן. ריצ'רד דיווח על עלויות השיפוץ של דיוק לַמפקח השמן ולסר הנדל לויד בראון.

טריוויה

  • בַּספר "האי סודור: העם, ההיסטוריה והרכבות" נכתב שריצ'רד רוברט נורמבי פתח את הקו המעגלי של רכבת סקארלווי כשהיה בן 25. עם זאת, בַּספר "קטרים מאוד ישנים" הוא מאוייר כאדם זקן.
  • לעתים הוא מכונה "הדוכס מסודור" בְּשל מעורבוּת הרוזנים בְּדוכסות לנקסטר, היות ואין בה דוכס.

גלריה

Advertisement