FANDOM

שריקות והתעטשויות או צופרים ועיטושים (באנגלית: Whistles and Sneezes) הוא הפרק העשרים של העונה הראשונה. הפרק שודר לראשונה בארצות הברית במסגרת "תחנת זמן נוצץ" בפרק "אפצ'י" בשנת 1991, ושודר מחדש במסגרת "סיפורי תומס של מר כרטיסן" בפרק "צבע את העיר באדום" בשנת 1996.

עלילה

בוקר אחד, לאחר שהנרי חזר מִקרוּ במבנה הגוף החדש שלו, גורדון חש קנאה בכך שהנרי מקבל עכשיו הזדמנויות לסחוב את רכבת האקספרס, ומתלונן שלדעתו הנרי מעולם לא היה צריך להיבנות מחדש. בנוסף לכך, הוא טוען כי הנרי צופר חזק מדי בתחנות, באומרו כי "זה לא שזה לא בסדר, אבל הם פשוט לא עושים זאת". לראשונה מאז שובו, הנרי מפסיק לשמוח ונפגע מן המילים האלה.

מאוחר יותר, כאשר מגיע הנרי לוולזוורת', אדוארד אומר להנרי שהוא שמח לשמוע את שריקתו, מה שמשמח את הנרי. לפתע, נשמעת מרחוק שריקה רציפה, למרבה הבלבול של הקטרים. מתברר שזהו גורדון, אשר נוסק במהירות במורד הגבעה ועובר דרך התחנה. אדוארד מופתע, ואילו הנרי מספר לו מה שגורדון אמר על שריקות.

גורדון טס לאורך המסילה, בעוד שהרעש הנוראי מצופר הקיטור שלו ממשיך עד להגיעו לתחנה האחרונה, מה שגורם לכולם, כולל המפקח השמן, לאטום את אוזניהם. גורדון משאיר את רכבת האקספרס מאחוריו ונלקח אל כמה שרברבים, אשר תוקעים את צופרו בחזרה במקומו. באותו הלילה, נכנס גורדון לתוך דרגש ריק בסככה, למרבה הקלתו. כששאר הקטרים חוזרים לוחש הנרי ש"לא שזה אסור, אבל הם פשוט לא עושים את זה", אבל לא אומר שום דבר על שריקות.

ביום למחרת, מסיע הנרי רכבת, מרגיש מצוין כתמיד, ומגיע עד מהרה לגשר, שם ממתינים שלושה בנים. הנרי צופר כדי לברך אותם לשלום, אבל פתע חש כאב, מאחר שהבנים אינם עונים לו, אבל במקום זאת מיידים אבנים עליו ועל רכבתו, ובכך מנפצים את חלונות הקרונות ורגיזים את הנוסעים עד מאוד.

אולם, לנהג של הנרי יש תוכנית להתנקם בהם. לאחר שהוא גורם לכולם להבטיח לשמור על התוכנית בסוד, הנהג מגלה להם. התוכנית היא לגרום להנרי "להתעטש" ולשחרר את האפר שהוא צבר בתא העשן. הנוסעים מתרגשים, ובדרך חזרה מהקצה השני של המסילה, הנהג מוודא שכולם מוכנים, ושהנרי עומד "להתעטש".

עד מהרה, מגיע הנרי אל הגשר, שם הבנים ממתינים עם אבנים בידיהם. הנהג גורם להנרי "להתעטש" בדיוק בזמן הנכון ובכך מכסה את הבנים בפיח מכף רגל ועד ראש, למרבה תדהמתם.

הנרי שב הביתה בעודו מבסוט מכך שהודות לשריקה ולעיטוש, הוא הצליח ללמד את גורדון וכמה בנים לקח שהם לא ישכחו מהר.

דמויות

מקומות

טריוויה

  • פרק זה מבוסס על הסיפורים "המשרוקית של גורדון" ו"העיטוש של הנרי" מהספר "הנרי הקטר הירוק", מספרי "סדרת הרכבות".
  • נעשה שימוש בקטעי ארכיון מהפרקים "פחם" ו"הדג המעושן המעופף".
  • קיים אזכור לפרק "הדג המעושן המעופף".
  • זהו הפרק היחיד בעונה הראשונה שלא הוקלט מחדש על ידי רינגו סטאר בארצות הברית.

שגיאות

  • עקב השימוש בקטעי ארכיון, הנרי נמצא במבנה גופו הישן בתקריב עליו בטרם הוא מגיע אל הגשר.
  • בצילום הרחב של הנרי כשהוא מתקרב אל הגשר בפעם השנייה, הוא אינו זז למשך שתי השניות הראשונות.
  • בצילום שבו גורדון יורד במורד גבעתו, גלגליו מסתובבים לאט יותר ממהירות נסיעתו.
  • בצילומים שבהם גורדון נכנס ויוצא מנאפפורד, איש אינו אוטם את אוזניו, אף שהקריין אומר שכולם אטמו את אוזניהם.

גלריה