FANDOM

"אמרת שהנסיעות הכפריות הלהיבו אותך, ג'יימס, אבל לא חשבתי שזה מה שהתכוונת!"
"פא! זה היה בְּאשמת הקרונות הטיפשים, לא בְּאשמתי!"
— פרסי מתגרה בג'יימס על תאונתו (תרגום חופשי)

תומס, פרסי ואולד סלואו קואוץ'/אולד סלו קוץ'[1] (באנגלית: Thomas, Percy and Old Slow Coach) הוא הפרק השישה עשר של העונה החמישית.

עלילה

תומס, ג'יימס ופרסי נושאים עיניהם אל השחר המפציע. תומס אומר שׁכל אזרחי סודור מאושרים יותר בְּבוא האביב. ג'יימס מתלונן על העבודה הקשה שניתנה לו, ובפרט הנסיעות שהוא ביצע לאחרונה לְאורך החוף. אך פרסי מסַפֵּר לג'יימס שהמפקח השמן דואג לכך שהכל יהיה מוכן לקראת עונת הנופש והאוויר המלוח נותן לו הרגשה טובה. ג'יימס זועף ומעדיף להיות בַּאזור הכפרי בִּמקום זאת, ואחר כך יוצא מהמחסן לאסוף את רכבת המשא שלו מהנמל.

אחר כך יוצאים תומס ופרסי מהמחסן להוביל כמה קרונות משא ריקים לְמגרש הגרוטאות. לאחר סיום עבודתם הם מוצאים קרון נוסעים נקבי ישָׁן בַּמגרש. היא נראית מלוכלכת ועצובה מאוד ואומרת שהיא כבר אינה יעילה, למרות היותה ללא רבב. מנהל המגרש מגיע ונהגו של פרסי שואל אותו בדבר הקרון, הנקראת אולד סלואו קואוץ' ועומדת להיגרט בְּקרוב. תומס ופרסי מֵצֵרים על כך מאוד. תומס מבטיח לעזור, אבל אינו בטוח כיצד.

בינתיים נהנה ג'יימס מנסיעתו, אלא שיש צרה גדולה; דלק מתחיל לדלוף מאחת מכליות הדלק שברכבתו, ובכך כל המכליות מתלקחות מיד. נהגו של ג'יימס עוצר מיד את הרכבת בִּמסילה צדדית ומזעיק את שירותי הכבאות. אחר כך מגיעים תומס ופרסי אל המפגש, ושומר הרכבת של ג'יימס מסביר שהתלקחות מכליות הדלק נגרמה בשל גצים שנפלטו מארובתו של ג'יימס. אף שנגרם הרס הרב נכבית השריפה בהצלחה. פרסי מתגרה בג'יימס על כך שאמר שהאזור הכפרי "הלהיב" אותו אך לא במשמעות המילולית, אך ג'יימס מגיב בזלזול ואומר שהשריפה נגרמה באשמת הקרונות. כבאי נותן אות הרגעה לתומס ולפרסי ומתיר להם להמשיך בדרכם בִּמהירות נמוכה, שעה שהם מֵצֵרים על ג'יימס.

מאוחר יותר ממלאים תומס ופרסי מים, ולפתע מתברר להם שׁשׂריפה נוספת פרצה בִּצריף הפועלים שלידם, והם מחליטים לגשת ולראות כיצד הם יוכלו לעזור. הכבאיות מגיעות, אך יש צרה גדולה יותר; המים שלהן אזלו לחלוטין ולא ניתן להשתמש בְּמים מן הים מחשש לִסתימת מערכות השאיבה, ועל כן נאלצים הכבאים להניח לַצריף להישרף. תומס מציע להשתמש בַּמים מן המכלים שלו ושל פרסי. התוכנית עובדת והשריפה נכבית, אבל צריף הפועלים נשרף כליל. מנהל עבודה מגיע ומביע חשש לגבי דיור הפועלים, ומציין שהם לא יוכלו לישון על החוף. אחר כך הוגה פרסי את הרעיון להשתמש בְּאולד סלואו קואוץ' בתור הצריף הזמני החדש של הפועלים. צוותו של פרסי מתקשר לַמפקח השמן, שמסכים לַרעיון.

אולד סלואו קואוץ' מתנקָה, נצבעת מחדש ומשופצת, והיא מרגישה נהדר. תומס ופרסי אוספים אותה והיא יוצאת לַדרך בשמחה, ונהנית מֵחַייה החדשים עם הפועלים. הכל מסכימים שאין בה דבר "ישָׁן" או "איטי", ושהיא תמיד תביא תועלת רבה.

דמויות

מקומות

טריוויה

שגיאות

  • בְּאחת מן הסצנות, גבותיו של תומס חסרות כשהוא מבוהל.
  • פרסי וקרונותיו חסרים בְּאחד הצילומים על אולד סלואו קואוץ' בְּמגרש הגרוטאות.
  • עיניו של פרסי רופפות כשתומס ופרסי מעתיקים את קרונותיהם בַּמסילות הצדדיות.
  • פנסו של פרסי עקום כשהוא אומר "אמרת שהנסיעות הכפריות הציתו אותך, ג'יימס".
  • בְּאחד הצילומים בְּמגרש הגרוטאות נראֶה שֶׁמן על המסילות.
  • כשתומס ופרסי לוקחים את אולד סלואו קואוץ' נראֶה עצם בלתי-מזוהה בְּראש המסך.
  • בְּאחד התקריבים על ג'יימס, המסילות שלידו מובילות לתוך שיחים.

גלריה

הערות שוליים

  1. הערת המתרגם: Slow Coach ("קרון נוסעים איטי") וגם Slowcoach (המקבילה הבריטית ל-Slowpoke, "זחלן" או "עצלן"). במקום תרגום הוחלט על תעתיק.