FANDOM

תומס והכרטיסן (בגרסת הופ!: תומס והשומר, בבריטניה: Thomas and the Guard ובארצות הברית: Thomas and the Conductor) הוא הפרק האחד עשר של העונה הראשונה. הפרק שודר במסגרת "תחנת זמן נוצץ" בפרקים "אמונה, תקווה וחרדה" (1989) ו"סקימר מגיד העתידות" (1993).

עלילה

תומס קטר המכלים נהנה מחייו החדשים בניהול השלוחה, בה הוא גאה מאוד ורואה בה את החלק החשוב ביותר במסילה כולה. קרונות הנוסעים החדשים של תומס, אנני וקלרבל, מסכימות איתו, ותומס אוהב את שתיהן עד מאוד, אף ששתיהן ישנות ודרוש עבורן צבע חדש. תוך כדי נסיעות יכולה אנני להכיל נוסעים בלבד, בעוד קלרבל מובילה נוסעים, כבודה ואת הכרטיסן. תוך כדי הנסיעות נוהגים תומס וקרונותיו לשיר שירים, והמסעות מתקדמים לעתים באופן חלק. אנני וקלרבל יודעות עד כמה חשוב לתומס לרצות את המפקח השמן, ובכל פעם שהוא עצבני, הוא אינו כועס עליהן.

יום אחד במקום המפגש ממתין תומס העצבני להנרי שמתעכב (ולא בפעם הראשונה), על מנת שהוא יוכל לאסוף נוסעים. לבסוף מגיע הנרי בריפיון ומתלונן שמערכותיו לא עובדות כשורה. ככל שהדבר נוגע לתומס, בעייתו היחידה של הנרי היא עצלנות. תומס, בלהט שלא לאחר, מתחיל לנוע ברגע שהכרטיסן שלו שורק, אבל מרוב מהירותו הגבוהה הוא אינו נותן לכרטיסן די זמן כדי לעלות על הרכבת, ומשאיר אותו מאחור. הכרטיסן מנפנף בדגלו האדום אבל לשווא, ותומס מתקדם אל מחוץ לרציף והרחק מהתחנה.

תומס, כרגיל, מזמר לקרונותיו, אך קלרבל אינה מזמרת היות והיא נסערת עד מאוד על כך שהכרטיסן שלה הושאר מאחור. אנני מנסה להודיע לתומס שאין כרטיסן ברכבת, אך תומס ממהר ואינו מקשיב להן. אנני וקלרבל מנסות לבלום, אך הן אינן יכולות לעשות זאת ללא כרטיסן. לבסוף עוצר תומס בהגיעו לסמפור המורה על "סכנה". הוא ואנשי הצוות שלו מחכים כדי לשמוע מהכרטיסן מה קרה, אך הוא אינו מגיע, ואנני וקלרבל מתחילות לבכות על כך שהוא נשכח מאחור.

לבסוף מבחינים הנוסעים בדמות המגיעה מאחוריהם בריצה; מדובר בכרטיסן שנשכח, שניסה להשיג את תומס. הוא מרגיש חם מאוד לאחר המרדף, שותה כדי להתקרר, ומספר לכולם מה קרה. תומס מצטער מאוד שהוא השאיר את הכרטיסן מאחור, אך הכרטיסן מבשר לתומס שהדבר לא היה באשמתו. הסמפור יורד, ותומס ואנשי הצוות שלו מחליטים לפצות על זמן אבוד.

עם הכרטיסן על הרכבת, הן תומס והן קרונותיו מרגישים מרועננים, ומצליחים להגיע לקצה המסילה בשיא הזמן.

דמויות

מקומות

טריוויה

  • פרק זה מבוסס על הסיפור בעל אותו השם מתוך הספר "שובו של תומס הקטר", מספרי "סדרת הרכבות".
  • נעשה שימוש בקטעים שצולמו מראש עבור הפרקים "תומס ובֶּרטי" ו"תומס יוצא לדוג". כמו כן שימשו קטעי ארכיון מהפרקים "תומס ורכבת החילוץ" ו"הרכבת של תומס". הקטע מהפרק הראשון לא נערך כהלכה, מאחר שניתן לראות את בֶּרטי בפינה השמאלית העליונה למשך שבריר שנייה לאחר שתומס, אנני וקלרבל נכנסים למנהרה.
  • הצילומים בהם תומס עובר מתחת לגשר לפני הכניסה למנהרה ומגיע לתחנת פרקוואר שימשו עבור פתיח העונות הראשונה - החמישית והעונה השביעית.
  • היותו של הנרי בריפיון היא ידיעה מוקדמת עבור הפרק "פחם".

שגיאות

  • בצילום הראשון בגרסה המשוחזרת, ניתן לראות את ציוד האולפן בפינה השמאלית העליונה.
  • בסצנות רבות פונות אנני וקלרבל לכיוון הלא נכון.
  • כשהנרי נכנס למקום המפגש, קרון הבלימה שלו פונה לכיוון הלא נכון.
  • בתקריב על תומס כשהוא יוצא ממקום המפגש, אנני וקלרבל אינן מחוברות מאחוריו.
  • בתקריב על נהגו של תומס, תיתורת הכובע שלו סדוקה.
  • לכרטיסן יש רק את הדגל האדום, בעוד הקריין אומר שהיו לו שני דגלים.
  • הכרטיסן מתחלף בין מזוקן ומגולח בין חלק מהסצנות.
  • אנני עדיין בעלת הבעת פנים עצובה כשתומס מתחיל לנוע שוב לאחר התחלפות הסמפור.

גלריה